Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Tidigare under kvällen så började pratet gå om att tvillingbröderna bakom australiensiska Shepmates i smyg filmat en F1-förare vid en urinal inne i badrummet på banan och sedan lagt ut filmen på X. Jag har varit så pass upptagen att jag inte försökte inhämta mer information just då, utan mest kände förfäran och ilska över att de inte är säkra för kränkande fotografering ens på sin egen arbetsplats.

Nu har det kommit fram att det är George Russell som blivit utsatt och jag är fortfarande rosenrasande. Jag har absolut inte försökt ta del av materialet, jag har inget intresse av det, men jag har råkat sett en stillbild på en instagram story och som 'tur' är så syntes inte mer än hans race suit-klädda baksida. Jag hoppas innerligt att det är det enda som syns filmen igenom – det är illa nog att de utsätter honom för den kränkning som de gjort.

Men gulliga George som alltid ställer upp för fansen och signerar, pratar och tar bilder. Som alltid är så otroligt tillmötesgående och fin. Jag hoppas att det här inte skadar den tilltro han har som möjliggör hans öppenhet. Att han slutar vara sig själv. :(

Arg. Så jävla arg. :rage:
 
Jag såg loppet under förmiddagen, och det blev ju oväntat kul! Såklart alltid trist när bilar havererar, tycker ju det känns bättre om det åtminstone är förarfel som skickar ut dem ur ett race. Men men, Max är knappast chanslös till titeln för det där. :p

Fascineras alltid dock över deras lugn i såna situationer. Liksom ”hörrni, bilen brinner” och fortsätter köra in till depån trots att det är en bra bit dit. En annan hade ju liksom stannat omedelbart och kastat sig ur bilen, halvt i farten. 😅

Men kul för Ferrari, och McLaren! Tycker det är himla kul när det går bra för Norris, gillar honom! Sen är jag ju ett Leclerc-fan, men tycker ändå det var kul att Sainz tog hem det, för jag är inte imponerad av att de petar honom till fördel för Hamilton. Varför inte satsa på en förare som har betydligt fler år kvar, liksom? Russel lyckas ju dessutom bättre än Hamilton i mer eller mindre varenda race numer dessutom, så tror inte det är så simpelt som att bilen inte är nog bra för Hamilton.
 
Men stackars Russell jösses :eek:

Jag såg nu att någon hade lagt ut ett klipp med hans radiotrafik som Viasat Motor inte hade tillgång till och man hör verkligen paniken/dödsångesten i hans röst när han får fram ett "Red flag! Red flag! Red flag! I'm in the middle of the track!" Med Anthoine Huberts och Dilano van 't Hoffs dödsolyckor i relativt färskt minne så förstår jag rädslan att det ska komma någon i full fart och klippa honom där han ligger på sidan. Så skönt att han kunde gå själv tillbaka till sjukvårdsbilen.

men tycker ändå det var kul att Sainz tog hem det, för jag är inte imponerad av att de petar honom till fördel för Hamilton. Varför inte satsa på en förare som har betydligt fler år kvar, liksom? Russel lyckas ju dessutom bättre än Hamilton i mer eller mindre varenda race numer dessutom, så tror inte det är så simpelt som att bilen inte är nog bra för Hamilton.

Jag håller definitivt med dig. :D
 
Ryktet går att Helmut Marko ( :grin: ) gett Daniel Ricciardo order om att, 'skärper du dig inte under de två nästkommande tävlingarna så får Liam Lawson din plats för resten av säsongen.'

Horner har sagt att det, 'inte är någon större stress' att byta men den har jag ju hört förut med Gasly. Tror inte på ett ord från den mannens läppar.
 
Ryktet går att Helmut Marko ( :grin: ) gett Daniel Ricciardo order om att, 'skärper du dig inte under de två nästkommande tävlingarna så får Liam Lawson din plats för resten av säsongen.'

Horner har sagt att det, 'inte är någon större stress' att byta men den har jag ju hört förut med Gasly. Tror inte på ett ord från den mannens läppar.
Jag, likt alla andra, älskar Danny Ric men jag tycker också att det är konstigt att Lawson inte fått en större roll när han briljerade så i sitt inhopp. Men RB är så kalla när det gäller sina förare, faktiskt hemskt när man tänker på pressen när de är så uttalat illojala till personen utan bara bryr sig om resultat. Det är som motsatsen till Williams där Vowles verkar vara snällaste mest förstående pappan någonsin 😂
 
Jag, likt alla andra, älskar Danny Ric men jag tycker också att det är konstigt att Lawson inte fått en större roll när han briljerade så i sitt inhopp. Men RB är så kalla när det gäller sina förare, faktiskt hemskt när man tänker på pressen när de är så uttalat illojala till personen utan bara bryr sig om resultat. Det är som motsatsen till Williams där Vowles verkar vara snällaste mest förstående pappan någonsin 😂

Lawson är otroligt lovande, men även de mest lovande kan bli knäckta när de behandlas som de gör i Red Bull. Gasly har ju berättat att det räckte med hans försäsongs-krasch för att personalen i teamet skulle börja vända honom ryggen och att media totalt gjorde honom till åtlöje oavsett vad han sa utan att någon backade upp honom. Han hade noll support från team/media och de problem som han påtalade med bilen viftades bort. Inga verktyg, ingen kompetens, inget stöd. Som den där gången de skickade ut honom på torr bana med regndäck som såklart tappade fästet efter några varv, det kändes som att det mest var för shits and giggles.

Den enda som verkar ha varit vänlig är faktiskt Max Verstappen, det var fint att se honom gratulera Gasly efter Monza-vinsten med AlphaTauri och tala om för honom att han förtjänat den. Men jag tror Ricciardo har fått ett Gasly 2.0-treatment och att Lawson går samma öde till mötes om han inte får en drömstart direkt.
 
Lawson är otroligt lovande, men även de mest lovande kan bli knäckta när de behandlas som de gör i Red Bull. Gasly har ju berättat att det räckte med hans försäsongs-krasch för att personalen i teamet skulle börja vända honom ryggen och att media totalt gjorde honom till åtlöje oavsett vad han sa utan att någon backade upp honom. Han hade noll support från team/media och de problem som han påtalade med bilen viftades bort. Inga verktyg, ingen kompetens, inget stöd. Som den där gången de skickade ut honom på torr bana med regndäck som såklart tappade fästet efter några varv, det kändes som att det mest var för shits and giggles.

Den enda som verkar ha varit vänlig är faktiskt Max Verstappen, det var fint att se honom gratulera Gasly efter Monza-vinsten med AlphaTauri och tala om för honom att han förtjänat den. Men jag tror Ricciardo har fått ett Gasly 2.0-treatment och att Lawson går samma öde till mötes om han inte får en drömstart direkt.
RB - chew them up and spit them out. Jag tror det är därför Albon trivs i Williams nu ändå, visst att det är mycket sämre bil men det måste vara skönt att känna sig lite mer som en del av teamet. Jag har inget över för Checo "kvinnor kan stanna i köket" Perez så han får gärna fortsätta i RB 😅

Andrasätet hos Merc borde rimligtvis vara trevligare för de unga förarna även om de gärna vill köra Neweys kreationer. Sedan har man ju Audi som ska fyllas också.
 
RB - chew them up and spit them out. Jag tror det är därför Albon trivs i Williams nu ändå, visst att det är mycket sämre bil men det måste vara skönt att känna sig lite mer som en del av teamet. Jag har inget över för Checo "kvinnor kan stanna i köket" Perez så han får gärna fortsätta i RB 😅

Andrasätet hos Merc borde rimligtvis vara trevligare för de unga förarna även om de gärna vill köra Neweys kreationer. Sedan har man ju Audi som ska fyllas också.

Det tror jag också, jag gillar Albon skarpt och han verkar trivas med att vara poängplockare hos Williams, även om det inte blir jättemycket poäng över säsongen sett. Faktumet att teamet ('föräldrarna') basically valde honom till favoritsyskonet och gav honom Logans styrning vilket de nog gjort oavsett klausul eller ej borde ju få honom att känna sig ännu mera uppskattad. :D

Screenshot_20240322_215247_Instagram.jpg


Checo har ju typ aviserat att han kanske inte är så sugen på nytt kontrakt hos Red Bull, men frågan är vem som vill ha när Sainz är ledig samtidigt?

Ja, problemet med andrasätet i Mercedes är väl att de bara kommer vilja signera kontakt på maximalt ett år för att inte riskera att gå miste om Kimi Andrea Antonelli som är deras framtidsnamn men som just nu kör i F2, vilket jag inte tror att en sådan som till exempel Sainz är intresserad av utan han vill nog ha något mer långtgående och stabilt. Antonelli verkar ju vara tänkt att få gå direkt till Mercedes utan att passera Williams, om inte Sargeant blir kickad inför nästa säsong så han får vara där ett år och få lite F1-rutin. Stackars Russell som fick harva tre år i Williams. :rofl:
 
Screenshot_20240323_091439_Instagram.jpg

F1-memes var heta i helgen 😂

Just Audi hade ju varit bra om Sainz hade kunnat köra som first driver. Men det är ju också ett osäkert kort eftersom de är splinkans nya. Men det kanske är nya Brawn, vem vet!

Jag har så dålig koll på drivers market, man blir snurrig av alla rykten till sist.
 
Visa bifogad fil 141915
F1-memes var heta i helgen 😂

Just Audi hade ju varit bra om Sainz hade kunnat köra som first driver. Men det är ju också ett osäkert kort eftersom de är splinkans nya. Men det kanske är nya Brawn, vem vet!

Jag har så dålig koll på drivers market, man blir snurrig av alla rykten till sist.

Jag hade mest roligt åt detta som Alpine-fan – de såg chansen, de tog den. :rofl:

Screenshot_20240325_191418_Instagram.jpg


Det är skönt för mig att Russells kontrakt med Mercedes är säkrat för nästa säsong när det (troligtvis) blir sådan omsättning på förare. Alpine-förarnas kontrakt sträcker sig över i år; förhoppningsvis vill de fortsätta med sin helfranska uppställning och förlänger så länge Gasly och Ocon kan vara civila med varandra. De har ju väldigt mycket ont blod mellan sig och har något slags gentleman's agreement att inte ens diskutera racing eller det som skett som tog dem från bästisar till 'fiender' med varandra, vilket verkar fungera bättre än jag trodde. De kanske får ta varandra i hand och sjunga Kumbayah inför varje gång de sätter sig i bilen? :D
 
Nytt Carlando-content! This is not a drill. :love: Uppladdaren låter mig inte baka in URL-en men det kanske går att kopiera och klistra in länken till YouTube?

Edit: Den ville inte. Men det går nog bra att söka på Carlos Sainz & Lando Norris plus "Box of Bluffs". Helt värt det. :heart
 
Puh, mitt i natten! Croissanterna är varma och jag har kurat upp mig i fåtöljen inför FP1. Sedan FP2 klockan 08 innan jag får sova någon timme och imorgon natt får jag göra om det. :love:
 
Resultatet från morgonens kval och morgondagens startordning. Hoppas det blev rätt för hemtjänsten kom när jag skrev som bäst. :D

1000020309.jpg



Blev P9 och P17 för mig. Vi blickar framåt! :heart
 

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 843
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp