Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Bukefalos 30 år!

HUR kunde Verstappen få komma undan med sin galna genväg efter starten?!? Får han special treatment pga sin status, eller vad?

Oscar känns tyvärr lite dämpad..... Har tappat glöden, känns det som. Tvekar och låter omkörningstillfällen gå förlorade, som om han inte riktigt vågar. SÅ synd, han var min favorit.

HUR kunde Verstappen få komma undan med sin galna genväg efter starten?!? Får han special treatment pga sin status, eller vad?

Oscar känns tyvärr lite dämpad..... Har tappat glöden, känns det som. Tvekar och låter omkörningstillfällen gå förlorade, som om han inte riktigt vågar. SÅ synd, han var min favorit.
Var väl flera incidenter just i starten som dömdes mildare pga att det är just i starten. Sen gav han tillbaka sin position nästan direkt. Till skillnad mot Hamilton som inte gav tillbaka positionen han vann genom att gena (i lite för hög fart dessutom)
Sen kan jag tycka 10 sek var i hårdaste laget.

För att han är Verstappen och blir särbehandlad ca jämt. 🤷‍♀️

För att han är Verstappen och blir särbehandlad ca jämt. 🤷‍♀️
Max blev avtryckt och vann ingen placering på att gena över gräset då han backade tillbaka direkt. Hamilton bromsade försent, gasade över gräset, följde inte vägmarkeringen och behöll den placering han vann genom att gena. Hade han släppt den så hade han nog kanske klarat sig bättre. Sen var 10 sekunder väl hårt. Men det var skillnad på de olika incidenterna.

Hamilton kan inte skylla på någon annan än sig själv, han fuckade up sin chansen till pallen genom att köra stressigt och ogenomtänkt. Jag hoppades verkligen på att han skulle ta sig hela vägen upp på pallen. Men han satte sig själv i skiten helt enkelt.

Max blev avtryckt och vann ingen placering på att gena över gräset då han backade tillbaka direkt. Hamilton bromsade försent, gasade över gräset, följde inte vägmarkeringen och behöll den placering han vann genom att gena. Hade han släppt den så hade han nog kanske klarat sig bättre. Sen var 10 sekunder väl hårt. Men det var skillnad på de olika incidenterna.

Hamilton kan inte skylla på någon annan än sig själv, han fuckade up sin chansen till pallen genom att köra stressigt och ogenomtänkt. Jag hoppades verkligen på att han skulle ta sig hela vägen upp på pallen. Men han satte sig själv i skiten helt enkelt.
Jag tycker det är som vanligt jag. Verstappen kör folkrace och slipper undan medan andra straffas.

Jag skrattar ihjäl mig åt Amelia Dimoldenberg som har en ny serie där F1-förare ska ”lära henne köra”. Hon har en rolig intervjuserie sedan tidigare och nu med F1-förarna. Hon har inte körkort.
Piastri-avsnittet klart bäst!

Jag skrattar ihjäl mig åt Amelia Dimoldenberg som har en ny serie där F1-förare ska ”lära henne köra”. Hon har en rolig intervjuserie sedan tidigare och nu med F1-förarna. Hon har inte körkort.
Piastri-avsnittet klart bäst!
Jag har också tittat på Passenger Princess, så kul! :rofl:

Kvalet har just gått i mål på älskade Interlagos! Resultatet blev som följer:

1000062528.webp

Och Pierre fick P8 och en poäng med sig i sprinten tidigare idag!! 😍

Gasly verkar ju vara i riktigt fin form just nu. Så kul att se! Roligt även med Bearmans prestation under qualin, även om det inte blev bäst i Q3

Jaa, så roligt med Gasly! 🥰 Jag blev riktigt emotionell där i kvalet när han tog sig vidare till Q3. Det är alltid flera stycken som hör av sig till mig med glada tillrop och allmäna hälsokontroller ('Andas du?' 'Lever du fortfarande?' 'Mår du bra?') när det går bra för honom och det är så himla fint att flera stycken tänker på mig när de ser honom på banan. 😭❤️

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka