Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Bukefalos 30 år!

Grattis Norris då!
Jag hade hoppats på Piastri! Men när han började tappa det förut så kändes det ju rätt troligt att Lando skulle vinna. Kul att Max bjöd på fight också!
Hoppas på Piastri nästa år. Får väl se hur McLaren behandlar honom då. Och om han lärt sig stänga av nu om det blir lika konstigt igen nästa år.

Grattis Norris då!
Jag hade hoppats på Piastri! Men när han började tappa det förut så kändes det ju rätt troligt att Lando skulle vinna. Kul att Max bjöd på fight också!
Hoppas på Piastri nästa år. Får väl se hur McLaren behandlar honom då. Och om han lärt sig stänga av nu om det blir lika konstigt igen nästa år.
Jag hoppades också på Piastri. Undrar hur det blivit om han inte givit Norris placeringen tidigare under året? Han borde ha vägrat anser jag, men det är ju sent påtänkt nu. Men det kunde ha förändrat allt!

Här är en till som hoppades på Piastri, eller ännu hellre Verstappen. Vet inte vad det är men jag har lite svårt för Norris. 😅Jag är gladast över att Ferraris ruttna säsong är över nu. Men det var väldigt kul att se Leclerc (som ju är min favorit :angel:) idag!

Vi hoppades också på Piastri såklart då han är Aussie. Vi funderar på att åka till Melbourne för säsongsstarten 2026 och extra kul om en Svensk förare kör med!

Vi hade biljetter 2018 till Melbourne men sambon gjorde illa ryggen på juldagen 2017 med följande operation och rehabilitering som tog hela året 2018 så vi kunde aldrig resa och har inte haft möjlighet att ta oss till F1 sedan dess heller! Hoppas nu på 2026!
Grattis Norris

Jag hoppades också på Piastri. Undrar hur det blivit om han inte givit Norris placeringen tidigare under året? Han borde ha vägrat anser jag, men det är ju sent påtänkt nu. Men det kunde ha förändrat allt!
Ja, och hur de behandlat honom vid andra tillfällen med kan ju verkligen spökat till det psykiskt även för den coola killen. Känns inte helt långsökt att han kunnat vinna annars. Även om Norris verkar ha steppat up sin körning.

Såg rykten om att Gianpiero Lambiase ev inte blir kvar hos Red Bull nästa år. Han har haft jobbigt privat i år och grät nu sittande vid Pit wall. Någon sa ngt om att Max sagt ”nu gör vi det här en sista gång”. Kan ju varit för i år han menade och inte längre förvisso. Helmut Marko hade också kommit ut och sagt att det är oklart om han själv blir kvar nästa år.
Max har väl sagt några gånger att han slutar om Marko eller GP slutar. Men känns väl inte som han skulle sluta redan nästa år.
Kanske GP tar ett sabbatsår och möter Max i nytt team sen? Mercs eller Aston med Newey?

Dags att väcka upp Bukes snabbaste tråd! 🏎💨

Nästa vecka drar försäsongstesterna igång och de sänds onsdag-fredag mellan 16-17 på Viaplay och V Sport Motor. Veckan därpå sänds åttatimmarspass onsdag-fredag på samma kanaler. 🥰

Eller hur?! Så peppad! 😍

1000077233.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat