Förnuft och känsla

Bukefalos 30 år!

14. Ingen artros i knäna på ul eller rtg.
Med tanke på att jag tog över Zacke när han var 14 och då halt båda bakknäna och att han sen gått fem tävlingssäsonger därefter så hade jag inte backat på en sån häst igen. Det tog nåt år innan jag hittade rätt träningssätt för honom men han är inte behandlad på två år och gått sina tuffaste säsonger då. Just att det inte finns artros eller förändringar gör mig rätt chill.

Med tanke på att jag tog över Zacke när han var 14 och då halt båda bakknäna och att han sen gått fem tävlingssäsonger därefter så hade jag inte backat på en sån häst igen. Det tog nåt år innan jag hittade rätt träningssätt för honom men han är inte behandlad på två år och gått sina tuffaste säsonger då. Just att det inte finns artros eller förändringar gör mig rätt chill.
Det kanske inte hade spelat någon roll för dig men du äger ju honom inte?
Då är ju risken en helt annan, @Marvin ska ju köpa.

• Gilla
Reactions: fio
Det kanske inte hade spelat någon roll för dig men du äger ju honom inte?
Då är ju risken en helt annan, @Marvin ska ju köpa.
Hade köpt om det var aktuellt, men han har aldrig varit till salu. Eftersom båda mina gubbar börjar bli äldre så tänker jag rätt mycket på vad nästa häst ska bli, och landar i att dwt nog blir en till gubbe med en chansning i hållbarhet😅. Men jag har också betydligt lägre budget än Marvin.

Jag har en häst just nu på prov av enbart känsla. 🫣😅 Såg annonsbilden och jag var såld. 😍

Hästen var egentligen för dyr, för stor, fel ras, och hade fel färg. Pga detta valde jag bort honom och köpte en annan (på förnuft) men jag kunde inte släppa den första och fick inte rätt känsla med den jag tog hem, så efter månader med kval så sålde jag igen och kontaktade ägaren till första hästen. Nu hemma på prov har den även vissa beteenden som är sjukt störigt och jag vet inte ens om jag kommer få bukt på det, ändå står jag och tittar på honom och är så förbannat ”nykär”! 🥰😍❤️ Jag längtar till stallet igen, så fantastisk känsla!

Hästen ska opereras om 2 veckor. Jag tittar på annonser men blir inte kär. Inväntar provridning på en fin i närheten som är född -21 som sätts igång efter vintervila och ska röntgas först.

Vädret inbjuder ju inte till nån större längtan att ta hem en häst till, och alla hästar är som popcorn så läskigt att provrida! 😅 Det är en sak med min egen när hon far runt, henne känner jag ju, men okända vintervilda hästar är sådär känner jag.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka