Förnuft och känsla

Bukefalos 30 år!

Det är kanske en bra början om hästen inte är halt på filmen. :banghead:

Förvånansvärt många som var när jag hjälpte kompisen leta häst.
Två ganska rejält när vi va där och tittade. Ena föll in i galopp istället för trav hela tiden och andra slog och ville inte gå fram (kompisen hoppa av o vi tacka för oss)

Förvånansvärt många som var när jag hjälpte kompisen leta häst.
Två ganska rejält när vi va där och tittade. Ena föll in i galopp istället för trav hela tiden och andra slog och ville inte gå fram (kompisen hoppa av o vi tacka för oss)
Var och kikade på en 4 åring, inte riden, som hade ett frågetecken-problem i ett framben men såg jättefin ut på filmen som var några månader gammal. Fick alla plåtar och journaler och min veterinär sa ok, åk o kolla på den.

så är den halt på det benet såklart 🙄🙈

Det fattade jag! :D
Vad är det för häst du vill ha?

Snäll och trevlig och gärna lite personlig häst med hoppstam. Som ska ta mig med till och över hinder bättre än den jag har, utan att rusa eller bli stark. Inte vara het! (Har provridit en sån, dog nästan :D) Inte för stor och inte för liten! Inte för ung och inte för gammal.
Lätt modell, bra bakben. Gärna gått fälttävlan så jag vet att det går. 😅

Sen går det utför 🙄, för jag vill inte ha en valack, den ska inte vara tråkbrun utan tecken. Inte ett fuxsto till! 😳 Vill egentligen inte ha en vit, men blir förtjust i alla grå jag ser…. :banghead: Den ska vara SÖT i ansiktet och jag ska känna WOW! 😍 när jag ser den.

Och sen ska den då inte vara halt heller.
Wtf. :mad:
Jag borde kunna välja och vraka??
🤣

Snäll och trevlig och gärna lite personlig häst med hoppstam. Som ska ta mig med till och över hinder bättre än den jag har, utan att rusa eller bli stark. Inte vara het! (Har provridit en sån, dog nästan :D) Inte för stor och inte för liten! Inte för ung och inte för gammal.
Lätt modell, bra bakben. Gärna gått fälttävlan så jag vet att det går. 😅

Sen går det utför 🙄, för jag vill inte ha en valack, den ska inte vara tråkbrun utan tecken. Inte ett fuxsto till! 😳 Vill egentligen inte ha en vit, men blir förtjust i alla grå jag ser…. :banghead: Den ska vara SÖT i ansiktet och jag ska känna WOW! 😍 när jag ser den.

Och sen ska den då inte vara halt heller.
Wtf. :mad:
Jag borde kunna välja och vraka??
🤣
Typ mellan 163 och 168?
Lite lätt i typen, röra sig vettigt och nånstans mellan 5 och 12?
Du får leva med att den kanske blir lite stark på hinder i början om du vill få lite självförtroende på den men det kan du ju skola bort. ;)

Jag gillar att leta hästar till andra så jag kollar lite. ;)

Typ mellan 163 och 168?
Lite lätt i typen, röra sig vettigt och nånstans mellan 5 och 12?
Du får leva med att den kanske blir lite stark på hinder i början om du vill få lite självförtroende på den men det kan du ju skola bort. ;)

Jag gillar att leta hästar till andra så jag kollar lite. ;)
Ja, men typ så.

Gärna! ❤️

Läste om min trådstart och så här i lite efterhand är jag rätt säker på att hästen jag provred först faktiskt är helt rätt typ av häst för mig! ❤️
Lite mer spicy än jag har nu, men ändå väluppfostrad och sansad. Tror hon hade varit väldigt bra för min ridning.
De som har varit yngre har varit lite för spicy för mig just nu, men jag tänker att hon är ett bra insteg för nästa nivå.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka