Försäkring

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Isis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 447
I

Isis

Vilken försäkring har ni till era hundar. Vilka för och nackdelar finns det med dom? Ska försäkra min hund och var först inne på agria där jag har mina andra djur, men tänkte kolla med fler försäkringsbolag först.

/Maria

jag har folksam därför att dom är lite billigare än agria och därför att dom har autogiro-betalning. för 1 schäfer och 1 labrador blir det 180 kr/mån, men då gäller det enbart vetvård, ingen livförsäkring.

Jag har alltid haft Agria till mina. Det har fungerat mycket bra, har aldrig varit något krångel.
De är tydligen lite dyrare än andra bolag men jag tycker de har bra villkor och dessutom ska man inte byta bolag när man en gång valt för att slippa reservationer etc.

Det viktigaste tycker jag är lång ersättningsperiod, hög veterinärvårdsersättning samt hyfsad självrisk.

jag betalar ca 150 kr i mån på folksam för min dvärgpudel och chihuahua livförsäkring 9000 samt 6500 och vet.vård 30.000 på båda :bow: billigt och bra :banana:

Antagligen så fick jag alla Folksams pengar. Tror att jag fick nästan 20.000 förra året. Inkl. livförsäkring då. Jag hade hunnit betala ca 500:- totalt som avgift till de.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 482
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Funderar på att byta försäkringsbolag på två av våra tre hästar i år. Har Agria och Folksam nu. Men Dunstan kan få ner premien en hel... 2
Svar
33
· Visningar
2 267
Senast: Masse
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 760
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
692
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka