Forskningsenkät - hur resonerar du när du väljer hund?

Dentaku

Trådstartare
University of Lincoln i Storbritannien har just nu en enkät uppe där de bl a vill ta reda på vilka faktorer som spelar in när folk köper hund.
Alla som är över 18, äger minst en hund som de haft i minst 6 månader, och som kan tillräckligt bra engelska för att fylla i enkäten är välkomna att göra det. All information står på första sidan.

Själv tycker jag att det var rätt intressant och jag hoppas att de får svar från så många olika typer av hundägare som möjligt.

Exploring how dog owners make decisions about the choice of dog breed they acquire
 
Intressant!

Jag har ju själv funderat länge, trots att en hund ligger ett par år fram i tiden, och vet att det kommer få bli en kompromiss för att det är ont om lämpliga raser som passar in på det jag söker. Ur mitt perspektiv är det ändå rätt enkelt att rangordna prioriteringarna (vilket ändå inte ger något självklart svar), men hur resonerar andra?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Just nu så är det ju en aktuell diskussion. Jag hittade den här gamla amerikanska studien. Hade igen aning om att Rottweilers kom så...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 454
Senast: Ananas
·
Övr. Hund http://www.dogster.com/lifestyle/10-naughtiest-dog-breeds Vad säger ni om det? What Are the Characteristics of a Naughty Dog...
Svar
8
· Visningar
1 750
Senast: Sparkling
·
Avel Det kan vara intressant att diskutera om treårstestet på Flyinge där det var en hollänsk domare som dömde enligt deras linjära system...
Svar
11
· Visningar
1 842
Senast: Flippeti
·
Avel Holsteiner-blod och hopphästavel generellt. Klipper in den här och länkar. Den är lång. “You can only sell one thing – the...
2
Svar
21
· Visningar
2 568
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp