Farliga hundar.

Vad säger att en hund med en 3:a inte skulle kunna bita?

Min har 5 på det sociala och han är både skarp och osäker. Inte en bra kombo men upptäcks inte så värst bra på den sociala biten i MH. Han döljer sin osäkerhet med att vara översocial.
 
Min har 5 på det sociala och han är både skarp och osäker. Inte en bra kombo men upptäcks inte så värst bra på den sociala biten i MH. Han döljer sin osäkerhet med att vara översocial.

Fast 5 på det sociala är ju just "överdrivet kontakttagande/kontaktbeteende", vilket väldigt ofta socialt osäkra hundar tar till?

Jag förstår nog inte riktigt vad du menar med att "det inte upptäcks så bra på den sociala biten" :) ?
 
En femma på ett MH säger väl bara att det är mycket aktivitet i just det momentet utan att lägga en annan värdering på det?
 
Fast 5 på det sociala är ju just "överdrivet kontakttagande/kontaktbeteende", vilket väldigt ofta socialt osäkra hundar tar till?

Jag förstår nog inte riktigt vad du menar med att "det inte upptäcks så bra på den sociala biten" :) ?

Det skulle vara ett ”och två fyror” som jag missade att skriva! :) Men på MHet så var testledaren enbart positiv till den delen av min hund.
 
Senast ändrad:
Om man har en ras som ska vara reserverad - Saluki, Cane corso till exempel så vill man ju inte ha "höga" siffror på kontaktsökande. Det är väl därför BPH är så "smart" - siffrorna graderar inte bra eller dåligt utan bedömningen görs utifrån ett rasperspektiv. Eller har jag fattat fel?
 
Om man har en ras som ska vara reserverad - Saluki, Cane corso till exempel så vill man ju inte ha "höga" siffror på kontaktsökande. Det är väl därför BPH är så "smart" - siffrorna graderar inte bra eller dåligt utan bedömningen görs utifrån ett rasperspektiv. Eller har jag fattat fel?

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Det är ju likadant med MH:t? Det är en bedömning och siffrorna står för olika reaktioner, inte "bra" eller "dåligt".
 
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Det är ju likadant med MH:t? Det är en bedömning och siffrorna står för olika reaktioner, inte "bra" eller "dåligt".
Såg inte ens att ni diskuterade MH, tänkte mentaltester överlag där BPH är mer tillgängligt även för sällskapsraser, det är ju samma där som ni skrev. :-)
 
Om man har en ras som ska vara reserverad - Saluki, Cane corso till exempel så vill man ju inte ha "höga" siffror på kontaktsökande. Det är väl därför BPH är så "smart" - siffrorna graderar inte bra eller dåligt utan bedömningen görs utifrån ett rasperspektiv. Eller har jag fattat fel?

Rasprofilen har ju 4:or genom hela kontakten? (Inte för att jag ser det som något att sträva efter just, men det är ju så rasprofilen ser ut just nu i alla fall.)
 
Såg inte ens att ni diskuterade MH, tänkte mentaltester överlag där BPH är mer tillgängligt även för sällskapsraser, det är ju samma där som ni skrev. :-)

Jaha! Jag trodde du gjorde någon sorts jämförelse. :D
 
Om man har en ras som ska vara reserverad - Saluki, Cane corso till exempel så vill man ju inte ha "höga" siffror på kontaktsökande. Det är väl därför BPH är så "smart" - siffrorna graderar inte bra eller dåligt utan bedömningen görs utifrån ett rasperspektiv. Eller har jag fattat fel?

Men en hund som är reserverad (och socialt säker) bör ju få 3or på MH.
 

Liknande trådar

Övr. Hund University of Lincoln i Storbritannien har just nu en enkät uppe där de bl a vill ta reda på vilka faktorer som spelar in när folk köper...
Svar
1
· Visningar
451
Senast: Sassy
·
  • Artikel
Företag We are located on the north side of Lake Balaton. Surrounded by hills and vineyards, we have access to excellent trails and even better...
Svar
0
· Visningar
296
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
193
Senast: 95johsv
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 839
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp