Sv: Första barnet.
Även jag väntar första barnet och går in i v. 36 imorgon

Jag har haft en bra graviditet hittills och har först nu börjat känna av lite ryggont när jag gör vissa saker (typ bädda sängen, dammsuger o sånt där man gärna är mer framåtlutad och belastar ryggen). Detta är också orsaken till att jag ska sluta jobba efter nästa vecka (då tar mitt sommarschema slut).
Annars har det inte vart mycket besvär, lite halsbränna då och då, svullna fötter (har kommit senaste tiden) och nån gång ibland lite sendrag i vaderna men det var längesen nu.
Jag är inte alls rädd för förlossningen. Det jag är mest rädd för i så fall är om det tvingas bli kejsarsnitt, det vill jag inte vara med om. Men sånt kan man ju inte bestämma över heller, så jag oroar mig inte så värst.
Fibusen: Är det inte så att symtomen brukar avta efter tredje månaden och man börjar må bra igen?
Själv fick jag inte erfara något illamående, ömma bröst etc alls, utan när jag fick veta att jag var gravid var jag redan i v. 13 (då jag gjorde testet). Fick åka in och göra ett tidigt ultraljud för att fastställa hur långt gången jag var (jag och sambon trodde på max v. 8) och döm av vår förvåning när läkaren sa att vi var i v. 14!!
Det var även bara den senaste mensen som uteblivit, därav inga misstankar. Visst gick jag upp i vikt och la en del på magen, men jag hade tidigare gått ner 10 kilo för att jag mådde dåligt psykiskt och tänkte bara att vikten gick upp för att jag träffat och flyttat ihop med min underbara sambo och mådde helt prima igen! (blev "fredagsmys" med gottis o dricka typ varje kväll i början...

så vikten hade kunnat komma av maten).
Rörelser från bebisen började komma smygandes i v. 16 tror jag det var, men det var väldigt små sådana.