Första parningen av våran labrador tik

Bukefalos 30 år!

Karolina90

Trådstartare
Halloj
Det närmar sig första parningen för våran tik och tips och råd är alltid bra att ta emot tycker jag ☺️
Med dom förra parningarna som vi haft så har jag testat progesteronprov men även go with the flo också men denna tik har endast fått 2-3 valpar och det har varit parning mellan dygn 12-20 nånstans där 2-3 parningar ungefär
Hur har ni gjort när ni ska ha första parningen? Kan tillägga att hanen också är oerfaren då det blir hans första parning också ☺️
Har dokumenterat allt sedan hennes senaste löp kring när jag upptäckte blodet tills det ändrade färg m.m

Har inte räknat det exakt om jag ska vara ärlig men skulle gissa 21 då hon börjar blöda ljust vid 12e dagen typ

Har inte räknat det exakt om jag ska vara ärlig men skulle gissa 21 då hon börjar blöda ljust vid 12e dagen typ
Oj, det var ett långt höglöp! Mina går från ljusrött till att stå till att börja slå på hanhundarna på 5 dagar.

Jag för alltid dagbok över hela löpförloppet, inkl hur hanarna här hemma reagerar. Zoe står lite olika för olika hanar, men i genomsnitt står de bara ett par dagar, max. Det är jätteskönt att ha en tydlig bild av hur löpet brukar se ut.

Oj, det var ett långt höglöp! Mina går från ljusrött till att stå till att börja slå på hanhundarna på 5 dagar.

Jag för alltid dagbok över hela löpförloppet, inkl hur hanarna här hemma reagerar. Zoe står lite olika för olika hanar, men i genomsnitt står de bara ett par dagar, max. Det är jätteskönt att ha en tydlig bild av hur löpet brukar se ut.
Nej alltså jag menade de totala längden från början till slut så tror jag det är 21 dagar, jag har dock ingen hane hemma eller så för att kunna testa 🤪 hanen som vi ska använda bor 40 min härifrån så inte allt för långt iallafall 🙏

Liknande trådar

• Första parningen
  • Löp dygn 17
  • Har jag parat för tidigt?
  • Frustration kring rasklubb och import

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat