Bukefalos 28 år!

Fosterrörelser

Sv: Fosterrörelser

Jag säger som Björk; i början visste jag inte om det verkligen var bebisen jag kände. Men runt vecka 21, 22 kände jag att det var sparkar, och då kände jag igen samma sak som jag känt redan runt vecka 19, fast då var det svagare.

Nästa graviditet kände jag det tidigare, men då visste jag ju vad jag skulle leta efter.
 
Sv: Fosterrörelser

Jag är i v 19 o har inte kännt något alls..
 
Sv: Fosterrörelser

för mig dröjde det till efter v. 20 båda gångerna... har en bakåtlutad livmoder och moderkakan i framvägg så det kanske spelade in...
 
Sv: Fosterrörelser

Detsamma här - livmodern bakvänd samt moderkakan i framvägg. Dvs första gången jag vet att jag SÄKERT kännt bebis var idag dvs i vecka 21+4.

Javan
 
Sv: Fosterrörelser

*kl*

jag kände första i v 14, sen i v 16 och efter v 18-20 nånting så kände jag dagligen.
Sambon lyckades dock bara känna 2 ggr under hela graviditeten. Jason var en blyg bebis i magen, vilket han verkligen har tagit igen nu;)
 
Sv: Fosterrörelser

Grattis igen :D Lova att jag får snuffsa bebis sen när den lilla tittar ut, för att stilla mitt bebissug :angel:
 
Sv: Fosterrörelser

Jag har känt att det har fladdrat till ibland i magen. Tror att det är pyret som rör på sig. Men det är inte så ofta, inte ens en gång om dagen. Lite då och då har det varit de senaste två,tre veckorna. Går snart in i vecka 22 på fredag. :p
 
Sv: Fosterrörelser

17+5 kände jag första "pirret" då jag låg i ryggläge i sängen. Dagen innan UL var det! Sommaren 2005 :love:
 
Sv: Fosterrörelser

jag var nog i v 19 eller 20 tror jag.. på min födelsedag och exakt 5 mån innan bf
Jag har moderkakan i framkant
 
Sv: Fosterrörelser

Men GRATTIS!! Vad roligt!! Då hoppar du väl snart in i gravidmagar-tråden som jag spänt följer (jag följer också trådar här på forumet i smyg...).

//Julia
 
Sv: Fosterrörelser

Tack.
Men jag misstänker att jag bara är i v. 15. Enligt sista mens är jag i vecka 17, men BM trodde jag låg 2 veckor bakåt vid inskrivning. :devil:
Nu ringde hon och ville flytta fram ultraljudet 2 veckor fram. Nästa vecka skulle vi gått på ul (är i v 18 då enligt mens) men nu blir det 3:e april. Hon sa att det blir för tidigt nästa torsdag. :(Jag är skitsur och hela min kväll är förstörd!
Jag har börjat längta nått så fruktansvärt efter bebisen.Vill inte att Bf ska bli framflyttat till september.:mad:

Anna_Lillen: Klart du får! Du får gärna vara bebisvakt också så jag kan få rida lite ;)
 
Sv: Fosterrörelser

Självklart! Måste ju träna lite innan karln kommer på bättre tankar, så skaffa en snäll unge nu så du inte avskräcker min karl istället :angel:
 
Sv: Fosterrörelser

grattis..jag börjafe ej känna förens v.19-20.
men nu i v.21 känner jag mera o mera
 
Sv: Fosterrörelser

Ja en snäll bebis som inte skriker och sover hela nätterna är beställd + en liten mage till mig. Får se om postorderkatalogen skickar rätt till mig. :angel:

Äsch då, klart han smälter om DU (eller ni) skaffar en. Det verkar min göra. Han hatade alla bebisar innan :angel:
 
Sv: Fosterrörelser

Haha ja annars får du reklamera den :D
Han börjar komma in på rätt spår..nu heter det iaf att vi ska skaffa bil så att unge får plats osv! Förut skulle vi ha en cool bil så dte får jag väl räkna som ett framsteg :angel:
 
Sv: Fosterrörelser

Jag har känt att det har fladdrat till ibland i magen. Tror att det är pyret som rör på sig. Men det är inte så ofta, inte ens en gång om dagen. Lite då och då har det varit de senaste två,tre veckorna. Går snart in i vecka 22 på fredag. :p
Måste bara dela med mig. Strax efter att jag hade börjat skriva det här inlägget så började pyret röra på sig mer i magen. :D I lördags då satte den in världens spark mot min blåsa. *busen* :rofl: Nu känner jag hela tiden hur den rör och svänger på sig. En livlig liten rackare. Men inte hårda sparkar än. Men det kommer väl. Ett litet busfrö i magen som har en mycket bestämd vilja! Det fick jag och min sambo erfara på ultraljudet. Då den inte alls var samarbetsvillig. :rofl: :D
Går in i morgon i vecka 23. :p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
13 535
Senast: Fibusen
·
Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 161
Senast: Badger
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 717
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp