Fotbolls VM

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare MJLee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 783
  • Visningar Visningar 35 188
En fördel som Sverige har är att Sverige delvis spelade den tidigare matchen men även att matchen avgjordes under ordinarie speltid. I Champions League så anser man att det krävs 5 dagar för total återhämtning efter en match UTAN förlängning och nu har England enbart 3.5 dagar efter en förlängningsmatch. Det kan ta ut sin rätt.

En fördel som Sverige har är att Sverige delvis spelade den tidigare matchen men även att matchen avgjordes under ordinarie speltid. I Champions League så anser man att det krävs 5 dagar för total återhämtning efter en match UTAN förlängning och nu har England enbart 3.5 dagar efter en förlängningsmatch. Det kan ta ut sin rätt.
Och det har väl varit ganska varmt vilket väl också kan påverka återhämtningen?

Ja det också. Sen har England en bredare trupp än Sverige har och kan byta ut en del spelare och få i princip helt vilade ben utan att tappa direkt i kvalitet så man får väl se hur man väljer att göra där. Men om det blir i princip samma startelva som mot Colombia och man låter Engelsmännen springa mycket så kan man nog utnyttja det i längden.

Ja det också. Sen har England en bredare trupp än Sverige har och kan byta ut en del spelare och få i princip helt vilade ben utan att tappa direkt i kvalitet så man får väl se hur man väljer att göra där. Men om det blir i princip samma startelva som mot Colombia och man låter Engelsmännen springa mycket så kan man nog utnyttja det i längden.
Lustig är väl avstängd för Sverige om jag fattade det rätt. Hur påverkar det Sveriges startelva?

Iofs vilade England nästan nio dagar innan Colombia och det märktes inte nämnvärt under matchen tyckte jag. Jag tror nog att vårt hopp ligger i att spela det tråkiga svenska spelet och träna på straffar :angel:

Larsson eller Krafth lär det bli som ersätter Lustig men det kan nog bero på lite på hur Ekdal känner sig också även om det verkar vara OK med foten.

Tror Olsson kan kliva in? Larsson kommer nog spela mittmitt som innan.
jag känner mig helt lugn även om det är synd. Jansson gjorde ett så grymt inhopp och Olsson är stabil att jag känner mig helt trygg i vår defensiv.

Men ohhh så gärna jag hade haft en Zlatan som spets..

Vår defensiv är så otroligt stark och England har inte riktigt spetsen som krävs tycker jag. Sterling väger lätt mot Granen och Lindelöf. Hade varit mer orolig för Uruguay, oklart vilket land som kan stoppa Cavani och Suarez? om cavani nu spelar mer. Risken är väl att det blir en tysklandsmatch, ett litet misstag ger dem möjlighet att briljera individuellt. Det Schweiz inte klarade av.

Överlag väldigt svaga offensiver i detta VM. Mbappe är bra men Lukaku m. fler imponerar inte heller.

En riktigt engelsk stir-fry, sedan bryr man sig inte om matchen eller har inga nerver pga matkoma.

TPG7fnD.jpg

Det svarta om någon undrar är black pudding eller blodpudding. Det som ligger under äggen är antingen fishcakes eller stekt potatis. Notera att allt är stekt förutom de vita bönorna, inklusive brödet.

En riktigt engelsk stir-fry, sedan bryr man sig inte om matchen eller har inga nerver pga matkoma.

TPG7fnD.jpg

Det svarta om någon undrar är black pudding eller blodpudding. Det som ligger under äggen är antingen fishcakes eller stekt potatis. Notera att allt är stekt förutom de vita bönorna, inklusive brödet.

MUMS!

TPG7fnD.jpg

Alltså fy fasen, jag blir illamående bara av att titta på den där bilden! Hatar hatar hatar fry ups! :yuck:

Sitter och funderar på hur jag ska kunna klä mig inför matchen imorgon för att visa vilken sida jag står på... Diskuterade med en svensk kompis här borta och vi kom fram till att det mest svenska vi har är en mini-midsommarstång i trä. Tror ni att budskapet framgår ifall vi går runt och viftar lite fint med den imorgon? :D

Sitter och funderar på hur jag ska kunna klä mig inför matchen imorgon för att visa vilken sida jag står på... Diskuterade med en svensk kompis här borta och vi kom fram till att det mest svenska vi har är en mini-midsommarstång i trä. Tror ni att budskapet framgår ifall vi går runt och viftar lite fint med den imorgon? :D
Ja men budskapet kanske inte är så populärt :o
Inte hamna i något fotbolls fans bråk bara ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka