Bukefalos 28 år!

Fotbolls VM

Jag gillar ju England, så lite trist tycker jag såklart, men vilken bedrift av Kroatien! Är ju bara att applådera deras fenomenala insats!

Och bronsmatchen lär kännas som en premier league-match det också :D
Vilka blir det som spelar om bronsen? Eller är det inte helt klart ännu?
 
Det här var ett roligt vm! Även om jag inte har tittat på matcherna direkt utan mera hängt med i resultaten, med dessa lag som inte vunnit på så länge eller alls. Lite the underdogs' time to shine :D

Jag hade hållt med dig om det inte vore för att England, som är mitt favoritlag, just åkt ut :p
 
Fast jag förstår inte varför England räknas som en av de stora i det här sammanhanget? De har tagit en VM-medalj, det var guld -66. Utöver det har de varit i semi en gång (slutade fyra), 1990. Kroatien har ett brons från -98.

Då kan tilläggas att Sverige har brons från -50, silver från -58 och brons från -94, för att sätta det hela i perspektiv. Sverige har alltså fler VM-medaljer än England och Kroatien tillsammans, så jag har svårt att se varför England ses som stora. Rimligtvis borde Frankrike vara det enda kvarvarande landet som ses som stort i sammanhanget. :)

England är ju en stor nation från början, sett till sin liga, antal stjärnor och spelare osv. De har alla förutsättningar till att vinna VM men lyckas aldrig. Det är gåtan.
 
England är ju en stor nation från början, sett till sin liga, antal stjärnor och spelare osv. De har alla förutsättningar till att vinna VM men lyckas aldrig. Det är gåtan.
Ja dessa spelare som man hör om som spelar på högsta nivå i de bästa klubbarna ... är de för dyra för att ha i landslaget? :confused::laugh:
 
Engelska stjärnorna är till stor del stjärnor för att de är just Engelska. Det är verkligen ingen Engelsk spelare som är stor i en annan liga än PL. Sen är det såklart inte dåliga spelare men man är inte så bra som man tror.

I mitt tycke så var en åttondelsfinal ett rimligt mål, en kvartsfinal en bra prestation och en semifinal en kraftig överprestation. Det är ingen jättestark trupp man har om man inte har Engelska glasögon på.
 
HURRA!!!! Åh vad jag hejar på Kroatien! Men jag tror också de är slitna efter 3 förlängningsmatcher på rad varav två straffläggningsavgöranden. Frankrike har en fördel eller två där. Plus då att Frankrike är jäkligt bra. Jag unnar dem en vinst också även om jag hejar mer på Kroatien :up:

Kroatien har som bäst tagit brons, i VM -98. VM -94 hann de inte kvala till eftersom de inte blev Fifa-medlemmar förrän 1993 (de blev självständigt land 1991).
 
England är ju en stor nation från början, sett till sin liga, antal stjärnor och spelare osv. De har alla förutsättningar till att vinna VM men lyckas aldrig. Det är gåtan.
Min man (som är engelsman) menar att det beror på att de aldrig spelar tillsammans, utan plockas ihop före ett mästerskap utan att vara samspelta. Alla kommer från olika lag, ofta olika länders lag osv. (Det tycker jag i och för sig borde gälla alla länders landslag, men vad vet jag...).

Trist ändå att England åkte ut, jag hade velat se dem vinna hela VM:et, men nu håller jag på Kroatien! Hoppas verkligen att de kan vinna över Frankrike!
 
Min man (som är engelsman) menar att det beror på att de aldrig spelar tillsammans, utan plockas ihop före ett mästerskap utan att vara samspelta. Alla kommer från olika lag, ofta olika länders lag osv. (Det tycker jag i och för sig borde gälla alla länders landslag, men vad vet jag...).

Trist ändå att England åkte ut, jag hade velat se dem vinna hela VM:et, men nu håller jag på Kroatien! Hoppas verkligen att de kan vinna över Frankrike!
Alla engelska spelare spelar i Premier League. Man är helt enkelt inte så bra som man önskar eller tror. Kroatien har Modric och Rakitic som är direkta världsspelare och som spelar i Real Madrid och Barcelona medan England har Kane som antagligen bästa spelare som spelar i Tottenham som visserligen är helt ok men precis som landslaget aldrig vinner nåt. De engelsmän som spelar i tex Manchester City är ju inte tongivande spelare där utan mer utbytbara rollspelare.

Kroatien har helt enkelt bättre spets och minst lika bra bredd som England. England saknar riktig spets men har helt ok bredd även om lag som Tyskland i princip har bättre spelare på varje position.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp