Fotbolls VM

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare MJLee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 783
  • Visningar Visningar 35 202
Är det? Hittills visserligen hälften av matcherna i slutspelet men i mitt tycke för litet urval för att dra någon slutsats.

Bara min känsla, har inget statistiskt underlag erkänns. Möjligtvis för att de matcher jag varit intresserade av har gått till straffar.

Men guuuud vilken tråkig match! Särskilt när man, som jag, missade de första 5 minuterna :banghead:

Exakt samma här! Vi grillade och grillen var typ 5 minuter för långsam. Vi hade på radion nere på innergården och bara gapade när vi missade två mål!

Visst var det duktiga målvakter, men de flesta straffarna var ju jättedåliga.
Hejade på Kroatien, och min kroatkompis som jag hade kontakt med under matchen höll på att GÅ UNDER psykiskt av "tortyren" som han uttryckte det. Han var inte ens glad efteråt, bara lättad :D

Jag tycker förlängningar blir riktigt tråkiga eftersom alla är så trötta så ingen orkar spela ordentligt. Var ju likadant i hockeyfinalen i våras. Jag tycker man borde gå direkt till straffar :up: :)

Jag tycker förlängningar blir riktigt tråkiga eftersom alla är så trötta så ingen orkar spela ordentligt. Var ju likadant i hockeyfinalen i våras. Jag tycker man borde gå direkt till straffar :up::)
Håller med. Kan tycka att 15 min förlängning är ok, tror det blir mer aktivitet om den är kortare också. Men nu kännsdet som de bara försöker vänta ut tiden till straffar.

Håller med. Kan tycka att 15 min förlängning är ok, tror det blir mer aktivitet om den är kortare också. Men nu kännsdet som de bara försöker vänta ut tiden till straffar.
Det blir ju så långtråkigt så man håller ju på att krypa ur skinnet. Alla bara väntar på att tiden ska gå :mad:

Jag tror att de helt enkelt inte orkar. För trötta och pressen att inte släppa in ett mål.

Spanien underskattade Ryssland ordentligt. De la ju ned efter sitt mål, trodde det var klart och kom inte igång igen.

Men numer får man väl ett extra byte under förlängningen? Det fick man väl inte för bara några år sedan?
Minns någon match för länge sen när spelarna var så trötta att de knappt orkade springa fram till bollen under straffläggningen :D

Men numer får man väl ett extra byte under förlängningen? Det fick man väl inte för bara några år sedan?
Minns någon match för länge sen när spelarna var så trötta att de knappt orkade springa fram till bollen under straffläggningen :D
Ja fast gör ett extra byte så stor skillnad :confused: när alla andra är så trötta att de knappt orkar stå upp O_o
Fast lagen kunde ju byta in varsin ny spelare och köra en mot en :idea: istället :p och springa runt alla andra som ligger ner med kramp :D

Om nu Sverige går vidare till kvartsfinal vilket jag håller alla tummar för hoppas jag de senarelägger V75 för det blir smått omöjligt att följa bägge :p

Och, för att tillägga, utan den förstärkningen hade det nog blivit rött kort. Så fult var det, faktiskt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka