Fråga om födsel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sammet

Trådstartare
En liten fråga ang. att föda barn, inte särskillt fin eller väluppfostrad men jag är ändå nyfiken.

Fick höra att man "alltid" bajsar när man föder barn... stämmer det? :confused:
 
Sv: Fråga om födsel.

Det beror väl på om där finns något i tarmen eller ej.
Jag har fött 3 barn och bajsade bara en av dessa 3 ggr, så alltid är det väl inte då.
Snarare ibland.
 
Sv: Fråga om födsel.

Det finns lavemang att få innan, så behöver man inte riskera det!
 
Sv: Fråga om födsel.

Sammet skrev:
En liten fråga ang. att föda barn, inte särskillt fin eller väluppfostrad men jag är ändå nyfiken.

Fick höra att man "alltid" bajsar när man föder barn... stämmer det? :confused:


hihi - när man väl är där och ska ha ut det där bowlingklotet så skiter (!) man i vilket :D

Jag har ingen aning om jag pressade ut ett barn eller ett barn och lite bajs :cool:

Det är för övrigt hälsosammare för bebisar att komma ut lite lagom insmorda i mammans tarmbakterier... Precis som det är nyttigt för föl att äta mammans pluttar för att få en bra tarmflora. :idea:
 
Sv: Fråga om födsel.

Sammet skrev:
En liten fråga ang. att föda barn, inte särskillt fin eller väluppfostrad men jag är ändå nyfiken.

Fick höra att man "alltid" bajsar när man föder barn... stämmer det? :confused:

Tack för den frågan. :smirk: Mian börjar sin fasta redan i dag!!! :crazy:
 
Sv: Fråga om födsel.

Fick höra att man "alltid" bajsar när man föder barn... stämmer det?

Ja, du vet, det trycker liksom bara på! Man känner ingen skillnad på vilket hål det är. Så det kan nog komma både det ena och det andra. Men det är också det minsta bekymmret man har just då.
 
Sv: Fråga om födsel.

Hade inga problem med det. Var på toa på morgonen när värkarna satte igång, så det fanns inget som kunde komma ut. Men jag lovar, hade det funnits finns det inte en chans att man kan hålla igen ETT av hålen där nere, man bara pressar.
 
Sv: Fråga om födsel.

Jag vet faktiskt inte om jag gjorde det.... frågade inte heller...kan ju inte påstå att jag ville veta. Fast det kanske man hade märkt...
 
Sv: Fråga om födsel.

hahahaha ja skrattar så ja kiknar för ja läste fel ja trodde du skrev "har alltid fått höra att man bajsar ut barnen,stämmer det" hahahaha ja kanske ska sova snart :D
 
Sv: Fråga om födsel.

Basilika har inte bajsat vid någon av sina två födslar, iaf är hon inte medveten om det och det man inte ser finns inte :D
 
Sv: Fråga om födsel.

Vanligare kanske att pappan skiter på sig...(?)
 
Sv: Fråga om födsel.

Det är ju skönt att det finns någon som vågar fråga sånt som man är för dum för att fråga själv! :bow:
Och skönt att det finns folk som svarar! :)
 
Sv: Fråga om födsel.

pallas_athena skrev:
hahahaha ja skrattar så ja kiknar för ja läste fel ja trodde du skrev "har alltid fått höra att man bajsar ut barnen,stämmer det" hahahaha ja kanske ska sova snart :D


:rofl: :bow:

Tack, vilken underbar felläsning! :D
 
Sv: Fråga om födsel.

Tack för alla svar. Det är en sak man inte tänker på när man tänker på mammor som föder.



Här även hört att man tömmer tarmarna när man dör...bara så ni vet vad som väntar den dagen man lämnar in... Nu känner jag mig lite markaber som skrev det där...men det är jag ju också så... :D
 
Sv: Fråga om födsel.

Sammet skrev:
Tack för alla svar. Det är en sak man inte tänker på när man tänker på mammor som föder.



Här även hört att man tömmer tarmarna när man dör...bara så ni vet vad som väntar den dagen man lämnar in... Nu känner jag mig lite markaber som skrev det där...men det är jag ju också så... :D

Det beror på hur man dör, t.ex. om man stryps så tömmer man... Kanske har att göra med om man dör spänd eller avslappnad, liksom.
 
Sv: Fråga om födsel.

HAHA ja tror ja dör :rofl: precis vid sjutiden igår frågade jag mig själv det där.. tänkte skriva in hit på buke men du hann före! :bow: :D
 
Sv: Fråga om födsel.

Här även hört att man tömmer tarmarna när man dör.

Jaha, då är ju frågan vilket som är värre, att man dör eller att man skiter ner sig?
 
Sv: Fråga om födsel.

Vadårå skulle de inte liksom jättepinsamt dårå om man dog dårå o så
luktar man bajs, tänk om han liksom som kör liksom bilen som hämtar en liksom är jättesnygg......

Angående barnafödslar o ev utsläpp så har jag mig veterligen en 50/50 statistik.
Men som andra redan har sagt - det är inget som man funderar på - kan man tänka på sånt är man nog bara att gratulera för då har man en lätt förlossning.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 867
Senast: Soapbubble
·
  • Artikel
Dagbok Ja, så tänker jag nu. Vad skulle jag ens bli till för? Från att jag var väldigt liten har livet varit en uppförsbacke. Det blir bättre...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: Mkb
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
981
Senast: Crossline
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
657
Senast: GoLightly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp