Fråga om kontakter på messenger

Bukefalos 30 år!

nyttnick

Trådstartare
Jag undrar om det går att få bort kontakter ifrån messenger. När man har accepterat meddelanden från någon så hittar jag inget sätt att bli av med dem. De visas med profilbilden och om de är online eller inte. Jag tycker att det är väldigt störande, för flera av dem är inte vänner, utan sådana jag haft kontakt med när jag sålt/köpt grejer via facebook. Sen är det ett par som är misslyckade dejter och de vill jag inte heller påminnas om hela tiden. Att blockera hjälper inte, de syns så snart de är aktiva i alla fall.

+1 på den!!!
Köpte stängselmaterial av en tjej som lägger ut viftande, dekorerade kroppsdelar av det motsatta könet lite då och då... :crazy: :yuck:

Det går!
20171007_143203_59d8c967ddf2b362a593dd0d.png

Gå in på den blå runda ringen med ett "i" där ska man kunna "ta bort kontakt"
:)

Inte min Android heller. :(
Önskar också kunna ta bort alla som tex handlat något av mig.
Är inte ett dugg intresserade om de är inloggade eller ej.

Logga in från en dator en stund då? Gå in i messenger på fb, och vid varje kontakt finns ett (svagt grått, nästan lite svårt att se) kugghjul. Där kan ni ta bort. :up:
Jag har tagit bort dem från kontakter men alla jag har messat med syns ändå som aktiva ikoner ovanför mina kontakter.
Det syns inte i datorn såvitt jag kan se.

Blev ju tvungen att försöka lite till och hittade det här: "Apple's answer to this is that the delete contact feature is only available on Android."

Det är kanske inte det roligaste svaret om det stämmer, tyvärr.

Om man trycker på
Personer nere i panelen så kommer alla kontakter upp i en lista, om man sedan trycker på den lilla ikonen till höger så
Kan man välja att ta bort personen.

Det där får du förklara bättre.
Dator? Mobil?
Personer nere i panelen?
Detta är på iPhone.
Ja, alltså det finns följande val nere i panelen, startsida, samtal, personer och spel.
Och gör sedan som jag skrev tidigare. Tryck på personer.
En lista med kontakter/namn dyker . Tryck på ikonen till höger om det namn du vill ha bort och tryck sedan på ta bort.

Detta är på iPhone.
Ja, alltså det finns följande val nere i panelen, startsida, samtal, personer och spel.
Och gör sedan som jag skrev tidigare. Tryck på personer.
En lista med kontakter/namn dyker . Tryck på ikonen till höger om det namn du vill ha bort och tryck sedan på ta bort.
Vill också vet hur man gör detta! Följer det du skriver men jag har ingen ikon till höger om namnen? Har en iPhone jag med...

Liknande trådar

• Blockera på facebook men behålla chatten.
  • Kontakter på FB?
  • Sova med benledande hörlurar?
  • RCS-chatt??

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka