Fråga om tidigare noterat djurplågeri

Hade det varit här i Australien hade filmen varit på nyheterna (tv, tidningar, sociala medier) nu och ägaren under arrest för utredning.

I Sverige mellanmjölk är det nog bara att hålla käften och sköt ditt eget såvida du inte bevittnar något...
Underbar rättssäkerhet! Och Australien ligger verkligen i topp avseende djurskydd!
 
Jag har sett filmen och mådde illa. Stackars hund. Hoppas innerligt att ägaren identifieras fort!

Ja, även om jag inte sett filmen så förstod man ju på folks reaktioner att det inte var nått litet. Hoppas också dom hittar ägaren och hunden. Fort.
 
Ja, även om jag inte sett filmen så förstod man ju på folks reaktioner att det inte var nått litet. Hoppas också dom hittar ägaren och hunden. Fort.

Man får se en man som sparkar en hund som kryper ihop på trottoaren. Upprepade gånger.
Det går inte att ta miste på att hunden förstår innan vad som är på väg att hända. Ville bara gråta när jag såg hundens kroppspråk från första rycket i kopplet och kicken.
Och det är ändå en stor hund.
 
Sista uppdateringen: Hunden togs om hand igår och har bott i jourhem under natten, för att idag hämtas av polis. Länstyrelsen är inblandad och nu hoppas vi förstås att hunden inte ska lämnas tillbaka till ägaren. Filmer på hunden i jourhemmet visar på en glad hund som sovit i sängen. Nästan så hjärtat brister :heart
 
på hur du beskrev det i ditt första inlägg ja, där du får det att framstå som att i aus hanteras allt sånt blixtfort och ägaren skulle varit inburad redan. Till skillnad mot sverige.
Så ja, jag tvivlar på att alla misstänks djurplågeriärenden hanteras så i AUS, det är troligen rätt lik Sverige, mellanmjölk till trots ;)
Såklart inte alla men där det finns filmbevis från händelsen, där går det väldigt fort och filmen når oftast sociala medier och nyheter före polisen men de gångerna har förövare varit i polisens häbder inom 24h
 
Alltså det sker massor med saker i aus som ingen gör något åt. Massor med filmer har då jag sett om djurplågeri i aus... för att inte tala om de långa båtresorna där djuren dör osv osv. Nä aus är inget föregångsland i djurhantering...

Ja fast nu gällde den här tråden en privatperson som sparkat sin egen hund och det går ju inte att jämföra med nationell och internationell massindustri.
Självklart även alla de privata fall som inte filmas
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp