Frågetråden

Sv: Frågetråden

Vad gör ni med dammiga pepparkakshus när pepparkakshustiden är över?
När jag var barn åt vi syskon upp dem i lönndom.
Idag gillar jag inte längre dammig pepparkaka, så jag är ofarlig för sådana hus.

Om man bantar ner massor av kg från kroppen, då hänger huden ju, får man gratis operation för att ta bort hud? Eller får man bekosta sådant själv?
En bekant fick inte en sån operation betald. Och gjorde därför heller ingen.

Kan för lågt blodsocker vara farligt? Kan det hamna på 0?
Om du hamnar på noll är du farligt nära döden, eller möjligtvis döende.
Jag tror du får problem med medvetslöshet vid 2 nånstans.

De var de korta svaren.
Får se om jag bl.a kan få till ett penissvar.
 
Sv: Frågetråden

När jag var barn åt vi syskon upp dem i lönndom.
Idag gillar jag inte längre dammig pepparkaka, så jag är ofarlig för sådana hus.


En bekant fick inte en sån operation betald. Och gjorde därför heller ingen.


Om du hamnar på noll är du farligt nära döden, eller möjligtvis döende.
Jag tror du får problem med medvetslöshet vid 2 nånstans.

De var de korta svaren.
Får se om jag bl.a kan få till ett penissvar.

:D:D Mina barn käkade upp det vi hade ett år (med tillstånd :D) så jag funderade på hur anda gör, de är ju dammiga och...icke-goda? :p

Hänger bara skinnet på din bekant? Tappar man inte lite poängen med att gå ner i vikt om man inte gör en sådan operation :meh:

Om blodsockret är skyhögt, kan man dö då? Ett värde som anses normalt ligger väl på ca 7 så då bordet ju vara relativt lätt att hamna på noll kanske.
 
Sv: Frågetråden

7?!

Det låter högt.

Om den lösa huden skapar medicinska besvär som skav, svamp osv bönan man få den borttagen på landstingets bekostnad.

Poängen med gbp är att gå ner i vikt och bli frisk(are). Inte snyggare.
 
Sv: Frågetråden

Hänger bara skinnet på din bekant? Tappar man inte lite poängen med att gå ner i vikt om man inte gör en sådan operation :meh:
Min bekant syns mest i mycket kläder, men enligt egen utsago är det gott om skinn som hänger. Dock är hans glädje i jästa och destillerade drycker ett betydligt större problem att ta tag i än för mycket skinn.

Om blodsockret är skyhögt, kan man dö då? Ett värde som anses normalt ligger väl på ca 7 så då bordet ju vara relativt lätt att hamna på noll kanske.
Kroppen kompenserar ett för högt sockervärde, genom att bl.a skicka ut överflödet i urinen (vilket är anledningen att en ökad törst kan vara tecken på diabetes) - och förändra ögats linser. På kort sikt lär du inte dö av ens ett extremhögt värde, men mycket i din kropp tar stryk. På lång sikt förstör du bl.a fina blodkärl med för högt sockervärde.
Folk som inte sköter sin diabetes kan därför få amputera fötter och bli blinda.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp