Bukefalos 28 år!

Frågor ang tävlingsutrustning

Får man fläta in något i knopparna för att få alla lika stora om manen är väldigt olika tjock?
Mantråd får man använda, men är tveksam till att man får använda hår extensions eller liknande utan dispens, med tanke på att man inte ens får ha rosetter i manen :p.
 
Får man fläta in något i knopparna för att få alla lika stora om manen är väldigt olika tjock?

Gör man det snyggt så kan nog ingen säga något, står inget om manen bara om lössvans i TR

Dottern gjorde det på kompisen häst. Rykte lite man från där det var tjockt och flätade in där det saknades man helt och hållet (fanns typ ett par strån)
Syntes inte öht att det var en fejkad knopp där :D
 
Ahh perfekt tråd för mig.

Hur är det med hjälm på dressyrtävling? Får man ha en blingad hjälm? Hittade en supersnygg hjälm med bara lite bling på, men jag vill ju kunna tävla i den också :-). Får jag det?

/Lavinia
 
Ahh perfekt tråd för mig.

Hur är det med hjälm på dressyrtävling? Får man ha en blingad hjälm? Hittade en supersnygg hjälm med bara lite bling på, men jag vill ju kunna tävla i den också :-). Får jag det?

/Lavinia
Hjälmen får se ut som den vill, är bara hästens pannband som är reglerat hur blingat den får vara.
 
Jag såg på en blogg en tävlingstopp/skjorta som bloggaren själv har designat och ska börja sälja. Jättefin, men hela överdelen/halsen var i ofodrad spets. Funderar bara på om den verkligen kommer vara tillåten? Med tanke på att den är "genomskinlig" menar jag.
 

Liknande trådar

O
Dressyr Ni som tävlar dressyr, använder ni vantar när ni tävlar? Tycker ni att det är okej att rida utan, eller är det ett 'måste' för er...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 361
Senast: _Twilight
·
T
Dressyr att min utrustning funkar på tävling också. :p Tar med det jag skulle kunna tänka mig att det finns nån konstig regel om. Gummityglar...
2
Svar
29
· Visningar
2 065
Senast: Tican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp