Frågor om FÅNG

Sv: Frågor om FÅNG

Jag har pratat med mina svärföräldrar och den ena (som absolut inte vet nånting om hästar) undrade vad det var. Jag svarade med att det gör ont i fötterna på henne och att hon kan bli så sjuk att de får avliva henne av det.
"jaha men vi kan ju inte ge henne mindre mat" (Jag har dragit ner till henne) "Vi kanske borde sätta igång henne för hon var ju itne så här innan hon blev helt avställd" (Jag lovar att jag inte har tid att motionera en häst till, defenitivt inte en som verkar ha ont och som är oskodd och får styltor i denna snövärld som är nu)
Den andre tittade bara på mig utan att säga nånting alls.

Hur som helst. Ponnyn är återställd nu, går inte konstigt alls (förutom när hon har styltor vilket hon har nästan hela tiden så fort hon går utan för dörren). Det blir till att hålla stenkoll på henne och tillkalla veterinär om hon visar nya tecken. Mina sväföräldrar såg ut som om jag pratade arabiska eller nåt. Tyvärr är det deras häst och jag kan ite göra så mkt mer, framförallt inte nu när hon är återställd.


Ps Hoven är inte deformerad på henne ds
//Lillan
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 157
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: Sirap
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 122
Senast: Twihard
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 990
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp