Bukefalos 28 år!

Frågor om stora hönsraser

S

smocke

Har bara haft dvärg tidigare och tänkte nu skaffa stora höns.
Kan de stora raserna flyga upp på en pinne?
Våra pinnar sitter 150 cm upp på väggen, dvärgarna var väldigt duktiga flygare och vill högt upp. Klarar de stora det?
Kan räven ta de stora sorterna?
 
Sv: Frågor om stora hönsraser

Nu vet jag inte vilka raser du tänker på, men mina "normalstora" lantrashöns kan flyga 3,5 m och kanske mer rakt upp.

Ja, räven tar alla sorters höns oavsett deras storlek.

LIA
 
Sv: Frågor om stora hönsraser

Ok, jag trodde de var för tunga för att flyga såpass högt :D och hoppades på att de kanske var rävsäkra.

Har funderat på Kockin, och sedan såg jag en jätte stor hönssort på en gård, men vet inte vad de heter. De var såå häftiga, tupparna gick med väldigt höga benlyft, som om de marscherade, svart grundfärg med lite skiftningar. Någon aning om vad det kan vara? De var enorma!
 
Sv: Frågor om stora hönsraser

Beror lite på vilken ras det är. En stor höna behöver mer/längre startsträcka inför flygning, och de riktigt stora och tunga hönsraserna tex brahma och kochin brukar föredra att ha en lutande stege eller någon typ av ramp för att ta sig upp.

/KT
 
Sv: Frågor om stora hönsraser

Jag har stor Brahma och dom sitter gärna på pinnar. Flyga är det värre med. Dom kan lyfta, men kommer en knappt meter upp i luften och några meter senare så landar dom. Dom är duktiga på att hoppa däremot.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej är 16 men fyller 17 tänker skaffa mig en valp när jag blir 18 men vill hitta ett bra kennel nu. Bor i Norrbotten och går på ett...
Svar
6
· Visningar
895
Senast: Vovve
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 760
Senast: alicegard
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 730
Senast: Paddington
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 981
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp