Framgångsrika travare/korsningar

Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Du har ju missat en av de viktigaste!

Jag kan inte stammen på travarsidan men...

Power e Gomir 50% arab 50% travare.
Gick WEG i år och har många placeringar inom distans på svår nivå.

Den hästen är medvetet uppfödd av sin ägare, tränare och tävlande ryttare. Maria Hagman-Eriksson.

Jag är inte alls insatt i distansvärlden så det här var kul att läsa! Mamman heter Oh My Darling e.Speedy Lamar u.Miss Tresor - Tresor de Buais!

Liiilly: Skrev i mitt första inlägg att från LA och uppåt i dressyr och runt 1,20 hoppning och uppåt :) Vad heter hästen?
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Jag har en liten storhästkorsning, Oliver, där pappa(new forest) är okänd, medan mamma är Janna Allen (e.Allen Hanover u.Lotta Kismet ue. Enac Hanover uu. Iris Kismet ee. SuperBowl eu. Amalulu)

Vi har startat tom msvb4 med placeringar till LA4 lokalt. Vinster tom lokala LA3.
(Bästa resultat i msv är 59,3%, Enbart startad msv tre gånger, så vi tränar vidare inför 2011.) :)
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Ja det tycker jag med är jätte kul!
Den hästen är superbra!
Tyvärr har han lite dålig puls, och det kan ta 10 min innan han är nere i godkänd puls och där förlorar han ju massor tid med tanke på att de flesta andra hästar på den nivån får ner pulsen på 1-4 minuter, några enstaka under 1 minut tillomed.
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Cassie Way - upp till 125 hoppning, tävlad fälttävlan upp till 110 (klass?)
f.87 e.Shatter Way ue.Caleb

Tillägg på Colombey att hon visst även ska ha tävlat MSV dressyr?

Coursier Rouge ska ha startat t.om 1,50 hoppning

Kesebro Ideal - varmblodsvalack i ponnymått som bl.a. ska ha deltagit vid höjdhoppningstävlingar för ponny på Strömsholm, sluthöjden på hindret ska ha varit 1,60 som han klarat felfritt, någon som vet mer om denna?
f.90 e.Ideal du Gazeau ue.Nevele Pride

Jag har skrivit om K. Ideal tidgare om åren i sådana här trådar, var där den dagen då han slog Bjaröys Alert i hippodromhoppningen, han var helt grym!

Annars så har Chabraten gått FT oxå, en fd arbetskamrat till mig ägde och tävlade honom.
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

*KL*
....70-80tal
Zatania ( e Uhlan II - Carnoustie xx) 1.20 hoppning, lagdressyr div 1(ev 2, minns inte).
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Pratar du kallblodstravare så finns det flera som startat 1.20hoppningar. Bla Greivig och Parsabin.
Men det blir trådkap att fortsätta, starta i så fall en egen tråd.
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Kallblodstravaren hör absolut in i tråden som handlar om framgångsrika "travare/korsningar" inget specifikt kallblod vs varmblod. Dessutom är det ju Zuzzi som startat tråden ;)
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

KL

Tsatziki e Roderik u Tortilla e Ralmé Z u Tiralla e Uhlan II, placerad 130.
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

NI HAR JU GLÖMT BUKES EGNA SUPER SURPRISE ;D
Bukemedlem ägde honom , han blev väl 23 år? Varmblid travare som gick msv/st george dressyr?
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Det var amerikanen Chester Weber som hade travare som förlöpare. Kommer inte ihåg, och hittar inte heller på google, vad dom hette :( .

Lite retfullt är det också att jag inte hittar namnet på varmblodstravaren som placerade sig högt (vann?) Sm i barrel race för några år sen...stod lite om den i en gammal Lucky Rider i samband med att det kom en tränare i den grenen hit. Jag gav bort alla mina Lucky Rider då jag flyttade norrut...:o


Horus Du Bois är en av dom...hittade :D

Travaren som går barrelrace heter Dynamit.
Andra travare som också placerat sig top tre i sm barrelrace
Wounded knee och Mono Doughter
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Peckas Linn.
Vet att den har startat ett par La med blandade resultat. vet ej om hon startade Msv. har försökt hitta mer info på nätet men det är svårt!
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

NI HAR JU GLÖMT BUKES EGNA SUPER SURPRISE ;D
Bukemedlem ägde honom , han blev väl 23 år? Varmblid travare som gick msv/st george dressyr?

Han startade någon MSV men vet inte hur högt utbildad han var. Vet inte vilket år han dog heller, 2008 eller 2009? Han var född 1989 så antingen avlivades han pga ryggproblem 19 eller 20 år gammal.
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Jag vet att denna hästen aldig kom ut och tävlade annat än i trav. Men det är den häst med högst ridbarhet jag har suttit på och det säger inte lite. För jag har haft förmånen att få rida hästar som många bara drömmer om. Han hade en fantstisk galopp och otroligt lätt för samling vilket väl också gjorde honom till en ganska dålig travhäst.
Hästen är Ned Fisherman och död sedan länge, men oj vilken ridhäst.

Sedan vet jag att det fanns ett litet sto som var ren travare och som tävlade som D-ponny upp till medelsvår hoppning. Tyvärr kallades hon inte för sitt rätta namn, när jag träffade på henne, så jag kan inte hitta upp henne i registren. Men när jag kände henne kallades hon för Carrol.
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

I SvRF;s årsbok för 1999 hade Uhlan II en avkomma som tävlat msv dressyr med placering, en häst vid namn Husa Greven.

Husa Greven
1973, brun , V. , Halvblod
Härstamning: e. Uhlan II , u. Husta Mari , e. Uffe Kejstrup , Land: SWE

Hälsningar.
Ps:
Uhlan II har gett många hopphästar.
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

*Kl*

I SRCs årsbok 1984 finns dessa travare med:

Vajlegårdens Dino (står som Dino i boken), f 1973 e Accept u Delicie e Leif Protector. 2 förstaplac. LB-hoppning det året.

Deanjana, f 1976 e Dean Rodney u Dujana e Dumas O., 1 förstaplac. LB-hoppning det året

Deal Wood, f 1974 e Torg u Jamette e Faune, 1 förstaplac. hoppning MsvB, 7 förstaplac. LA, 9 förstaplac. LB.

Expert Wood (omdöpt till Cognac i boken), f 1975 e Gransäter u Lene Ment e Memento. 3 förstaplac. hoppning LA och tre i LB.

Men det finns många fler... Det är rätt mycket att gå igenom så jag får återkomma med resten av hästarna från den boken och de andra jag har, under de kommande dagarna/helgen. Nu tittar jag enbart på listan med fadershingstar till hästarna, kanske har jag tid/orkar gå igenom hela böckerna för att hitta ev. korsningar.;)
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

KL

Tsatziki e Roderik u Tortilla e Ralmé Z u Tiralla e Uhlan II, placerad 130.


Tortilla har flera avkommor än Tsatziki, dock är de inte så gamla än att de har kommit ut på tävlingsbanorna. Varav en är ponnyhingst rekommenderad att sparas som hingstämne, den visades i somras på premieringen i halland.
 

Liknande trådar

Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 292
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 293
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 039
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 681
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp