Från TIF till gif, jpg, jpeg, png, bmp

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Tjalfe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 12 495
T

Tjalfe

Hur ändrar man det? Har några bilder som heter TIF och det går inte att ladda upp dom på internet om dom inte har något av ovanstående format. Men hur ändrar man?

Sv: Från TIF till gif, jpg, jpeg, png, bmp

Det du måste göra är att spara om bilderna i "rätt" format. Har du inget annat bildbehandlingsprogram på dator, går det att öppna TIFF-bilder i Paint och sedan spara i JPEG.

Tack..igen,nu fick jag lära mig också!Mina var inskannade bilder som var för stora,men detta gick kanoners!

Jag har ett litet program på datorn som heter "extension changer"
Går att ladda ner gratis på download.com

Mycket praktiskt om man ska ändra filändelse på många bilder eller dokument. När mina jpg-bilder t.ex blir skrivna som .JPG så fungerar det inte så bra med hemsidan eftersom html-koden skiljer på stora och små bokstäver. Då ändrar jag om alla bilder till .gif först och sen tillbaka till .jpg
Väldigt praktiskt att slippa sitta och öppna 100 bilder och spara om dom :crazy:

/M

Hej!

Gällande .tif.... Går deet inte att lägga upp det formatet på en hemida?

Jag har en logotyp som jag har gjort bakgrunden transparent (frilagd) för att sliippa en ram i annan färg än bakgrund på hemsida/trycksak, och då var det bara .tif jag lyckades med. Finns det ngt alt till .tif om man vill ha en transparent bakgrund?

/Crame

Finns det ngt alt till .tif om man vill ha en transparent bakgrund?

/Crame

GIF eller PNG. PNG med transparens funkar dock inte så bra i IE6, men det finns lite fulhack för att åtgärda problemet. Jag brukar dock hålla mig ifrån transparens och sätta färgen till den tänkta bakgrunden (bakom den aktuella bilden) i största möjliga mån :)

Liknande trådar

IT & mobiler Hur gör man om en bmp till en pdf? Alternativt till jpg, jpeg eller png? Varenda människa kan säkert det här men jag hittar inte rätt :(
Svar
15
· Visningar
656
Senast: Snubbelfot
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började... 2 3
Svar
46
· Visningar
9 899
Senast: Fraegd
·
Gnägg Jag har hängt lite mer på Buke nu senaste veckorna då jag har en hel del fritid här i Australien men de senaste 3 åren har varit lite... 2
Svar
29
· Visningar
4 364
Senast: ameo
·
Bukefalos Tänkte jag skulle uppmana alla som inte har en egen avatar att skaffa sig det. Det blir så mycket roligare och snyggare. Det gör även...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka