Fristående kurser i etologi?

Bukefalos 30 år!

Sassy

Trådstartare
Är det någon som läst några av de olika fristående kurser i etologi som finns (på distans)?

Jag har kommit in på båda två jag sökte; hund och katt på SLU och introkursen i Linköping (som jag i så fall tänkte fortsätta med husdjursetologi 15 hp nästa termin). Vill egentligen läsa mer än bara 7,5 hp om det finns kurser som faktiskt kompletterar varandra på ett bra sätt, men vill ha en kurs med vettiga kunskaper om katter också. Att läsa till 7,5 hp häst så småningom lockar förstås också.

Vad har ni tyckt varit bra resp mindre bra? :confused:

Jag läste hästens beteendebiologi för tusen år sen. Den var jättebra! Men så läste jag etologi och djurskydd programmet på slu också.

Jag läste hästens beteendebiologi för tusen år sen. Den var jättebra! Men så läste jag etologi och djurskydd programmet på slu också.

Den som går på SLU? Den är helt klart intressant för framtiden. :) Jag har ju läst mängder av "lösryckt etologi" i olika sammanhang men en väluppbyggd högskolekurs brukar ge lite andra dimensioner.

Jag har läst hundens beteendebiloogi 1-3. Tyckte de var jättebra, så lyxigt vi har det med gratis utbildning om intressanta ämnen.

Precis ett sådant paket hade jag önskar fanns om katter, men icke. Får försöka pussla ihop det så gott det går av vad som finns tillgängligt.

Liknande trådar

• Plugga till undersköterska? Bra eller dåligt?
  • Problematisk Chef
  • Nä nu...! (Utbildning)
  • Självständigt arbete 7,5 hp

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka