Plugga till undersköterska? Bra eller dåligt?

Bukefalos 30 år!

AbsolutEnsam

Trådstartare
Jag har mycket funderingar kring framtiden just biten med jobb. När jag var ung arbetade jag som timvikarie inom hemtjänsten. Vet att det funkade bra men sedan hamnade jag på en annan bana inom jobb.

Men nu är jag långtidssjukskriven, men jag arbetstränar inom annat område och trivs jättebra. Men jag vet att i framtiden så måste jag hitta ett yrke där behövs arbetskraft.

Mina närstående tycker att jag ska studera till undersköterska inriktning mot äldreomsorg. Just för där finns det jobb om man är utbildad sägs det. Men jag undrar hur funkar att jobba inom ett äldreboende? Kan man klara sig på 75% arbete? Hur ser framtiden ut inom det yrket? Mycket stress? Är det värt att plugga till det i framtiden?

Tanken är i så fall i framtiden läsa det på distans just för i klassrum funkar det ej. ( handikapp). Men är det värt att ta studielån för det? Hur funkar det? Hur mycket betalar man tillbaka sedan när man studerat klart? Mycket funderingar, men jag hoppas någon här skulle vilja hjälpa mig med alla dessa frågor! Tack på förhand!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka