Fristående utreum...

lizzie

Trådstartare
Vi håller på med att bygga ett fristående uterum. Vi börjar med att bygga en altan ute i trädgården - målet är att få upp tak nästa år.

Jag vill INTE ha ett inglasat uterum - utan skydd från regn och blåst är det jag är ute efter. Vi har tänkt oss att ha en hel vägg på det som blir "baksidan" - där har vi en hög syrénhäck också. Sedan vill jag ha låga väggar på sidorna och framsidan, med en öppning i mitten.

Frågan är om det ändå behövs fönster på sidorna. Vill ju få in ljuset, men inte vinden.

Utekommer ligger så att baksidan ligger mot söder och hos oss blåser det alltid kraftig västlig vind (närkesslätten).

Det jag funderar på är om man kan använda vindnät på den övre halvan av sidorna? Vi har det i hästarnas ligghall och det funkar toppen även vid storm...

Att jag är emot glas är pga att det blir så fruktansvärt varmt och jag gillar inte värme...

Någon som byggt eget uterum?

/Lizzie
 
Västra sidan.

20190818_195348.jpg
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag och min make håller på med att bygga ett fristående uterum. Vi började med träddäck för ett par år sedan och förra året fick på ett...
Svar
5
· Visningar
750
Senast: dobbis
·
Anläggning Min ligghall är 4*6m där ena långsidan är öppen nästan hela vägen ut till gavlarna. Det tenderar att blåsa in regn och snö när vinden...
Svar
3
· Visningar
952
Senast: TinyWiny
·
Anläggning Jag har en ligghall med två öppningar. Om allt går bra fölar ena stoet till sommaren och jag vill att hon ska föla ute i hagen med...
2
Svar
24
· Visningar
3 060
Senast: bigganl
·
Anläggning Vi ska bygga en ligghall. Jag har innan varit väldigt säker på hur jag vill ha den, men nu har jag tänkt och bollat olika ideer fram och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
15 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp