Frisyrtips till skolavslutning

Bukefalos 30 år!

Mirre

Trådstartare
Dottern har väldigt långt hår och vill uppsatt på något fint sätt på skolavslutningen. Men hur?
Vi kommer inte ha så mycket tid att göra en frisyr på morgonen, men jag vill ändå ge henne en fin frisyr. Jag funderade på att göra något halvt uppsatt och locka allt, men hur får vi lockarna att hålla? Hon har ett bra självfall och sover med två flätor

20250613_065756.webp
Så hade dottern förra året. Några slingor färgade med hårkritor och två flätor hopsatta med en rosett.

Dottern har väldigt långt hår och vill uppsatt på något fint sätt på skolavslutningen. Men hur?
Vi kommer inte ha så mycket tid att göra en frisyr på morgonen, men jag vill ändå ge henne en fin frisyr. Jag funderade på att göra något halvt uppsatt och locka allt, men hur får vi lockarna att hålla? Hon har ett bra självfall och sover med två flätor
Halvuppsatt (kanske med flätor som bilden ovan) och locka resten blir väl jättebra!
För att få lockarna att hålla rekommenderar jag volymmousse och sedan värmeskydd. Locka lockarna och på med hårspray. Låt de svalna HELT innan ni försiktigt borstar ur dom med en gles kam eller fingrarna, sedan hårspray igen plus glans- eller glitterspray.
Just att låta lockarna svalna innan man börjar greja med dom är A och O.

Halvuppsatt (kanske med flätor som bilden ovan) och locka resten blir väl jättebra!
För att få lockarna att hålla rekommenderar jag volymmousse och sedan värmeskydd. Locka lockarna och på med hårspray. Låt de svalna HELT innan ni försiktigt borstar ur dom med en gles kam eller fingrarna, sedan hårspray igen plus glans- eller glitterspray.
Just att låta lockarna svalna innan man börjar greja med dom är A och O.
Ok jag ska tänka på att de ska svalna helt 👍

Har du testat overnight curls?
Jag pallar inte med locktang och far det aldrig att halla, men har haft valdigt bra resultat med overnight heatless curls.
Jag har ett speciellt kit, men man kan anvanda typ ett balte fran en badrock att vrida haret runt

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Autistic meltdown
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar