Bukefalos 28 år!

FRUKTANSVÄRD smärta i halsen

Lillagoajag

Trådstartare
Okej, så jag har varit förkyld sedan i fredags. Började som en vanlig förkylning: trött, ont i huvud och hals, snuva. Blev bättre, men var fortfarande lite "öm" i halsen. Igår hade jag den värsta halsbränna jag någonsin upplevt, började ca vid 5-tiden på em och höll i sig till typ 4 imorse. Alltså, det var fruktansvärt.

Idag vaknade jag med en djävulsk smärta i halsen. Min första tanke var halsfluss, men det stämmer inte riktigt (har haft det tidigare). Jag är liksom inte sjuk i övrigt, och halsontet sitter inte där det brukar vid halsfluss - det gör liksom ont bak på tungan och i svalget "rakt in" i munnen, om någon förstår.

Vad kan detta vara? Kan det vara halsbrännan som "bränt" halsen?
Och framför allt - vad gör jag? Har tagit samarin idag (har lite halsbränna även idag), försöker äta mat som är snäll för mage och hals, har testat kallt och varmt, vanliga halstabletter, strepsils, värktablett - INGENTING hjälper.
Hur länge ska jag stå ut? Det är liksom inte "lite ont i halsen", utan jag vill gråta varje gång jag sväljer. Ska jag ringa VC redan imorgon, eller ge det lite tid?
 
Halsböld? Som eventuellt spruckit varpå du fått halsbränna?

När jag hade halsböld och även halsfluss (tror jag åkte på det fem ggr på ett halvår) så fick jag hårt lära mig att ingentig lindrade smärtan. Såg till att dricka och gurgla Treo då det faktiskt lugnade en aning. Men annars så körde jag ner en piggelin i halsen och såg till att det domnade en liten stund. :D

Jag tycker du ska ringa VC imorgon och höra efter. Om inte annat kanske du kan få något bedövande utskrivet för halsen?!

Krya!
 
Finns inte att man missar en halsböld som spruckit såvida man inte har noll smaksinne för det varet är så vidrig smak på att man spyr som en liten gris när dylika spricker :yuck:

Det som talar emot en halsböld enligt min erfarenhet av såna är bristen på svullnad, men ts bör ringa hc i morgon och boka in en tid så får de kika och ev skriva ut nått som kan lindra.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 458
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 317
Senast: Raderad medlem 68338
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 887
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Hej! Jag låg inlagd på sjukhuset i stort sett hela juni pga tarmsjukdomen ulcerös kolit. Slutade med att jag sattes på biologisk medicin...
Svar
7
· Visningar
1 143
Senast: Sazlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp