Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag förvarar mitt silage utomhus o nu så ska det bli kallt, o eftersom ensilaget är lite blött, ts på 60-65% (lite olika från bal till bal)så lär det ju frysa. Hur löser ni det? Jag har alltså inte tillgång till traktor så de är lite svårflyttade
Vi har oxå våra silagebalar utomhus, även dom varierar något från bal til bal på TS-halten. Och visst dom fryser, tror inte de är skadligt för hästen på något sätt, de ända jag har erfarenhet av är att de är opraktiskt för den som skall packa höpåsar, de tar så mycket längre tid att draloss silaget, vi har rundbalar, och de var ett hlvete förra vintern, men tack och lov är inte våra balar fullt så blöta i år.
Hästhantering
För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Trädgård & Växter Jag hoppas den klarat sig men basilika är enormt känslig. Det är därför den inte står i kylen i butikerna (där de bla har gräslök och...
Hästmänniskan Du kan inte ta honom på prov?
Konstigt egentligen att det är så svårt att köpa häst nu.
Jag trodde i min naivitet att det var köparens...