Bukefalos 28 år!

Fruset hösilage som tinat

P

pialotta

Jag ger inte fruset hösilage utan tar in det i stallet så att det tinar upp innan de får äta av det. Tidigare fanns det en tråd här om en liten shettis som troligtvis fick fång efter att ha ätit fruset hösilage.
Men vad händer när det fryser, är det en reaktion på cellnivå i fodret som är skadlig och kvarstår inte den förändringen när det tinar?
Eller ligger faran enbart i att det blir för kallt i lilla maggen hos hästen när den äter frusen mat?

Någon expert här som vet?
/P
 
Jag undrar också! Det var min shettis som blivit sjuk. Jag bekymmrar mig lite för de andra hästarna också. Så kvarstår förändringen efter det tinat igen?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Behöver ventilera lite.. För att göra en lång historia så kort som möjligt. Jag köpte min femåring för snart två år sedan. September när...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 130
Hästvård Min överviktiga sällskapsponny har betett sig underligt idag och jag funderar på fång. Lite bakgrundsinformation. Äter enbart hösilage...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 035
Senast: maddie202
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 494
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 778
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp