Bukefalos 28 år!

Fryser om bröstvårtorna (!?)

Problematisk

Trådstartare
Lite småpinsamt samtalsämne, men vi kör :p
När det är kallt och jag fryser, så fryser jag även om bröstvårtorna (vilket äckligt ord, för övrigt) så det gör ont. Det riktigt bränner i dem, trots tjock, varm jacka osv.
Är det nån mer som har det här problemet? Hur gör ni? Eller har ni några tips?
Jag är inte gravid och har inte fått barn, så inget sånt. Jag använder nästan aldrig "vanlig bh" så sådan med tjock vaddering är inte ett alternativ för mig.
 
Det finns sportbh i merinoull om det skulle funka bättre? Jag blir skavkänslig när jag fryser, kan det vara något sådant som förvärrar? Har hört folk som lägger amningsinlägg i ylle i bhn, själv kör jag på vadderad mjukbh.
 
Jag trodde att de flesta män och kvinnor frös om bröstvårtorna ibland?

Minns att vi pratade om det i kompisgänget när jag var ung och alla där gjorde det.....
Och ja, det gör ont.
 
Det finns sportbh i merinoull om det skulle funka bättre? Jag blir skavkänslig när jag fryser, kan det vara något sådant som förvärrar? Har hört folk som lägger amningsinlägg i ylle i bhn, själv kör jag på vadderad mjukbh.

Ska kolla upp det där med sportbh i merinoull, tack för tipset :)
Sen absolut så blir det värre med skav, kan inte ha något med sömmar, stenar eller liknande över bröstvårtorna när det är kallt :crazy:
 
Jag trodde att de flesta män och kvinnor frös om bröstvårtorna ibland?

Minns att vi pratade om det i kompisgänget när jag var ung och alla där gjorde det.....
Och ja, det gör ont.

Jag har ingen aning, har inte varit med om det så mycket tidigare. Eller ja, självklart har jag frusit om dem ibland men det har inte varit så intensiv smärta förr. Och inte lika känsligt för beröring, nu kan det liksom bränna även av en helt slät topp och så har det väldigt sällan varit förr. Men inget har förändrats så vitt jag vet, så ingen aning om vad det kan bero på :cautious:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 653
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 337
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och...
2
Svar
37
· Visningar
3 659
Senast: svea
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 369
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp