Frysta rätter

Haha mongoliet ?! Nej då, ska på hästtävling långt bort och kommer bo i en liten stuga. Jo då jag tror det finns Ica någon km bort.

Ursäääkta mig, men någon kilometer bort? Jag bor på landsbygd men här ansett ganska centralt och jag har 6km till affär. Det är typ gångavstånd om man inte har storhandlat då. Att ha en affär någon kilometer bort hade varit värsta lyxen! :eek:
 
Ursäääkta mig, men någon kilometer bort? Jag bor på landsbygd men här ansett ganska centralt och jag har 6km till affär. Det är typ gångavstånd om man inte har storhandlat då. Att ha en affär någon kilometer bort hade varit värsta lyxen! :eek:

jaaa och problemet är inte att det inte skulle finnas någon affär, utan att jag bara har micro!
 
Funkar det inte ens med en liten mjuk kylbag i bilen? En sån får ju plats framför fötterna i sätet och tänker man på hur man packar fåran i rätt mycket.

Jo det skulle säkert gå.. tyvärr åker vi imorgon bitti och kommer inte hinna köpa någon sådan liten, vi har bara en riktigt stor och den får inte plats.
 
Alla matbutiker har iallafall ett begränsat utbud av färska färdigrätter. Tex pastasallad, korvstoganoff, olika thairätter, köttbullar, soppor, pastarätter eller vad som. Sen har du dessutom grillad kyckling, revben, potatissallad, baguetter och allt sånt också.
Jag är ett stort fan av Goohs korvstroganoff! Den köper jag ofta bara för att den är god :D
(Och för att jag är lat)
Tack för tips!
 
Varför koka potatis i vattenkokare? Det är ju bara att köpa färdigkokt potatis och värma i micron.

Pulvermos gör man genom att addera varmt vatten (från vattenkokaren) i potatismospulver.
 
jaaa och problemet är inte att det inte skulle finnas någon affär, utan att jag bara har micro!
Jamen då får du leva som väldigt väldigt många människor gör, leva på mikromat. För kyl hade du ju? Så är vardag för en genomsnittlig pensionär med hemtjänst. :)
 
Jamen då får du leva som väldigt väldigt många människor gör, leva på mikromat. För kyl hade du ju? Så är vardag för en genomsnittlig pensionär med hemtjänst. :)

Ja det kanske blir så, men fick höra från campingen nu att vi skulle få ta den större stugan, som hade en "liten spis" vad nu det innebär, men då har man ju mer möjligheter :)
 
Varför koka potatis i vattenkokare? Det är ju bara att köpa färdigkokt potatis och värma i micron.

Pulvermos gör man genom att addera varmt vatten (från vattenkokaren) i potatismospulver.

Hade ingen aning om att det finns färdigkokt potatis att köpa och hade inte en tanke på pulvermos.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 737
Senast: Fetaost
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 695
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 216
Senast: tara
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 791
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp