Full english

Full english

  • Stekt ägg

    Röster: 17 34,0%
  • Äggröra

    Röster: 33 66,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    50
Eftersom min styvfar är kanadensare med föräldrar från England hade vi en speciella panna för poached eggs. Vatten i en slags djup panna, sedan ovanpå det (alltså i vattenbad) en form med rundlar. Bara att knäcka äggen i, klart! Mycket populärt hemma. Bara att man måste passa så man fick rätt konsistens.

OT scrambled! Sedan är fried bread (alltså vitt bröd) stekt i baconflott, stekta tomater (skiva, rulla i mjöl och stek), black pudding ett måste förutom de vanliga grejorna som potatis, bacon och ägg. Efter det rullar man från bordet och riktigt känner hur artärerna kalkas igen :p

En fryup är lite annorlunda men samma tema (tydligen mycket effektivt morgonen efter natten innan) och där kan man ha stekta ägg.

Men dagens english breakfast ligger i lä när man läser om Sherlock Holmes och Doctor Watson som åt currystuvad kyckling till frukost, för att inte tala om vissa amerikanska frukostar idag med t-bone steak, stekt potatis och stekt ägg ovanpå. :)
 
Åh, pavlova :love: Det måste vi göra. Typ nu. Måste bara hitta recept på marängbotten. Den ska ju vara sådär mjuk inuti och inte hård som här i Sverige.

Edit: Hittat recept. Kom hit och pav med mig :up:

Hittade ett fantastiskt recept på marängbotten, tror det var från nya zealand eller australien, alltså ursprungslandet (men har tappat bort det attans också). Älskar Pavlova med grädde och riktigt bra färsk frukt ovanpå, nektariner/persikor, jordgubbar, hallon, gärna blåbär och passionsfrukt (ja alltså inte alla på en gång men minst tre eller fyra olika sorter. Hallonen ska gärna vara lite halvfrusna).
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
771
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi I samband med en operation kommer jag att bli sjukskriven c:a 1-2 månader beroende på hur snabbt återhämtningen går. Det känns väldigt...
Svar
0
· Visningar
372
Senast: enough
·
Mat Eftersom jag älskar Great British Bakeoff tänkte jag kolla på Hela Sverige Bakar. Och vet inte om det är just säsong 11, men deltagarna...
Svar
9
· Visningar
616
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 501
Senast: Bortglömd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp