Full fart och trött

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den senaste tiden har det varit full fart med all aktivitet kring husköpet. Min telefon har gått varm och redan i förrgår fick jag en varning om att jag bara hade ett fåtal fria samtal kvar den här månaden på mitt abonnemang. Hoppsan. En vanlig månad brukar jag aldrig vara i närheten av den gränsen.

I onsdags var det besiktning. Det var strålande sol. Syrran hängde med för hon var så otroligt sugen på att se huset. Besiktningen gick som väntat. En del fel kände jag till och en del annat var småsaker som att t.ex. fönster och dörrar var svåra att öppna. Vad gäller tillbyggnaden så finns det lite frågetecken. Säljaren har inte kunnat visa upp något bygglov och kommunen kan inte heller se att det finns något. Frågan är då om tillbyggnaden är bygglovsbefriad. Jag har jagat kommunfolket som en jäkla iller, både med telefon och mejl, men inte lyckats få klarhet i frågan. På måndag är det nya tag. Jag har varit i kontakt med mäklaren som tydligen har egna kontakter inom kommunen. Vi ska höras på måndag. På tisdag är det sista dagen för min tidsfrist att undersöka fastigheten så jag behöver verkligen få ett svar i rödaste rappet. Om det är så att tillbyggnaden är bygglovspliktig och det inte finns något bygglov, så vill jag verkligen inte stå för den smällen. Det får säljaren ordna. Hon har ju i frågeformuläret svarat att bygglov finns.

Jag håller tummarna för att det löser sig med den saken.

Nu är det egentligen dags att gå till stallet, men helst skulle jag bara vilja gå och lägga mig. Jag är trött och det regnar ute. Visst, jag har ett regnställ, men det är skit när det regnar på glasögonen och dessa klarar jag mig inte utan.

Mitt lilla hus :love:
12227585_1083965114969326_1483333505765818179_n.jpg


Jag bara längtar efter att få flytta in. Sedan är det ju en del som ska åtgärdas, så det blir spännande att lära sig att renovera. Under teglet finns ett spåntak. Det tänkte jag behålla, men teglet ska plockas ner och är det något av spånet som blivit dåligt måste det läggas om. Jag saknar helt erfarenhet av tak, framförallt spåntak. Jag kommer att behöva leta rätt på en del tegelpannor som kan tänkas passa med det gamla teglet, då några är skadade. Taket och vinden är oisolerat så på sikt kan det vara vettigt att isolera där. Då behöver jag verkligen läsa på hur man gör på bästa sätt. Jag vill undvika plast så jag behöver mer kunskap om olika material så jag gör rätt och inte orsakar mer problem än jag löser.

Nä, nu lyfter jag mig i kragen och går till stallet.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 950
Senast: Dimmoln
·
Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
18 484
Senast: Reville
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
997
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp