Fundersam hästägare!

Sv: Fundersam hästägare!

Knapplån

Själv blir jag lika förvånad varje gång jag läser stallkostnader här på nätet... Om jag letar stallplats så tar jag hellre en "stor" FAST kostnad där jag verkligen vet vad som ingår (dvs oftast tex fullskötsel minus mockning, och i stort sett så ingår all mat hästen kan tänkas äta alternativt att där finns ett "motto" med 8/10 kg hö/hösilage och 3,5 kg havre, 1 spånbal/vecka osv "typ") än jag sitter å letar det BILLIGASTE alternativ jag kan hitta för kallhyra är just kallhyra, sen tillkommer ju alla andra kostnader... HUR kan det bli billigare för er som letar kallhyreplatser än att stå i ett "fastprisstall" ??? Ni ska köpa in eget spån, havre och hö och vart förvarar ni detta ? JO i stallägarens "lokaler" såklart, så helt plötsligt är de ju inte bara kallhyra för box utan även för lagringsutrymme, som VARJE person/box vill ha.

Nä tacka vet jag "specade" stallhyror. Och där kan självklart stalltjänst ändå ingå men då självklart inte till samma pris som ett "fullskötsel" stall...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 468
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris... 4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 297
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka