Bukefalos 28 år!

Fuxtråden.

Min älskling :love:
10495086_10152467950176067_8663541113602092837_o.jpg

10409702_10152465032451067_3110735317003172213_n.jpg
 
Mycket snyggare, @Rugge! :) Jag gör också flyingeknoppar, tycker det är enklast och flätar/snurrar man bara hårt så brukar de sitta som berget tycker jag :)
 
Idag har vi gjort ett stort framsteg jag och Rusty. Nu har jag äntligen gjort min första riktiga galopp ute med sällskap till och med =)
Kändes jätte skönt och roligt, hoppas att det håller i sig så jag vågar fortsätta med också.
:)
Han ser ut som en alien i hagen nuförtiden också, idag fick han dock flughuvan på sig som han inte brukar ha annars men tar man av sig grimman i hagen och man är lat så får det bli så^^
min_alien_3.jpg
skulle gjärna att min Fux även skulle acceptera sin Flughuva men varje morgon jag kommer till lösdriften har han TYDLIGT grävt ner den i sin egna hästskit i flera dagar sö han blir tvungen att ha grimma med vanligt fransband tyvärr
 
KL
midsommar har vari underbar!

igår midsommarafton så red jag ut en sväng ensam i skogen.. galopperade på ställen jag inte vågat innan.. sa till mig själv att jag måste börja sätta upp mål igen de gjorde jag.. jag klarade de.. galopperade en hel del.. måste börja lite på min häst som är världens snällaste.

idag midsommardagen å red jag i paddocken.. la ut lite bommar på spåret som jag tänkte att jag skulle trava å galopepra över.. var väldigt nervös.. men JAG KLARADE DE !! är sååååååå glad.. trodde aldrig att jag skulle våga galoppera över.. men degjorde jag.. han gjorde tom ett skutt en gng å jag blev inte rädd.. känns så underbart att få tillbaka självförtroendet igen.. än är jag inte ända framme men de kommer... är på god väg.. underbara häst! :D
 
Alltså.. jag är såååååå lycklig just nu,, äntligen vågade jag!! har galopperat i skogen med sällskap.. å fort gick de.. så in i den.. å jag bara kände att jag kunde ställa mig upp, släppa tyglarna å bara låta honom galoppera under mig utan hinder.. vilket adrenalin.. å vilken underbar känsla som jag har saknat den.. å de var inte bara en gång.. utan de var två!! jag låg sist.. underbart.. stannade så fort jag bad honom.. ökade om jag bad.. å fattade inte galopp förän jag sa till trots att sällskapet galopperade iväg.. underbara häst!

denna veckan har varit såååå bra för mig.. 3 dagar i rad har jag bara gjort framsteg i min ridning å mitt självförtroende så trots allt så börjar jag komma tillbaka å de är helt underbart.. som jag har saknat detta..
 
Gud så fina hästar alla har! Fullkomligt ÄLSKAR fuxar. Varenda en!
:love::love::love:

Här är mitt bidrag!

15_5261a09fe087c343cf534196.jpg
19_okt_-_dressyr_5_52cfcab1ddf2b36dc950c515.jpg
dsc_0393_51b22f5f9606ee4a87829cc6.jpg


Varmblodssto född 2000 som jag köpte 2008, då tränad för vagn och monté, provstartat ett par ggr men misslyckats. Det har varit en lång resa då både jag och häst var helt gröna (jag hade ridit privata "flängturer" i skogen i 2 år när jag köpte henne). Nu har vi dock hittat en fantastisk tränare för oss så nu händer det massor. :-) Tävlar dressyr på LB-nivå.
 
Igår var jag och fuxtant på hopptävling.
Debuterade 1.05 hamnade precis utanför placering.
Men jag är så nöjd över hur vi samarbetar ❤
 
Jag och min "plutt" red ut hela långa rundan ensamma för första gången igår! :)
(första gången överhuvudtaget, vi har aldrig ridit hela rundan tidigare).
Han höll på att krypa ur skinnet när han såg får för första gången i sitt liv :p sen mötte vi en högljudd cross, tåg på nära håll och en tant som drämde igen soptunnan ordentligt.. Men han var jätte duktig och TRÖTT när vi kom hem igen! :D
 
Min lille fux och jag var på äventyr i onsdags! Vår första pay and ride och vi passade på att snofsa till oss. (Det gjorde alla andra också, så det var väl tur det!)
Första bilden är från någon dag innan när jag tränade på att knoppa. Min andra knoppning på över 5 år.
Andra bilden är från framridningen när min mor testade sin mobilkamera. Vi posar inte jättesnyggt, men vi ville visa att vi faktiskt kan vara lite matchande och fina ibland. ;)


20140623_181414.jpg

2014-06-25183420.jpg

(Nä, bettet är inte SÅ stort. Det halkade på sniskan p g a svårigheter att stå stilla och det är det enda bettet han accepterar)

Sen behöver vi inte säga hur det gick. :angel:
Herrn hade missuppfattat att framridning INTE innebär "endast skolor ovan mark", dvs rodeo... Inne på banan hade vi i alla fall alla tassar i marken, men då blev han lite blyg istället. På't igen!
 
@minfux vilken lustig manfärg din häst har. På första bilden såg hon nästan lite flaxig ut, men för att räknas som flax måste det väl vara ännu ljusare? Ursnygg är hon i vilket fall som helst :)
 
vad fina allas hästar är:D

KL idag har jag ridit ut på en underbart bra grusväg. MASSA galopp kan man säga.. blev lite som intervall träing.. å de behöver min häst.. han behöver få bättre kondis å styrka.. så perfekt väg för sånt.. å den är oändlig så går itne rida hela sträckan.. utan man år vända å han är helt underbar även på vägen hem.. underbart snäll herre jag hittat.. de känns så härligt att våga galoppera på detta sättet igen;D
 
Fuxfööööl :love: @rostad


Jag har varit bortrest med jobbet några dagar och det var lycka att komma hem till hästarna igen.Hästarna tyckte nog att det var lycka att matte kom hem igen då dom nu får gå i beteshagen några timmar om dan igen
dsc_2774_53b2fb16e087c3384ff792b7.jpg
 
Jaha, då ska jag ansluta mig i denna tråden tänkte jag ;)

Köpte mig en ny häst för ca 3 veckor sen, Garbola Q (e:De la Gardie ue:Monaco). Det är en dam som blev 15 i år, dock fortfarande väldigt fräsch :) Så här kommer hon! :)
10458349_10152590294582193_2567838778324413671_n.jpg

10407830_10152590292937193_7707396485353760409_n.jpg

10464126_10152590294082193_2990718180033955236_n.jpg


Vi håller klart fortfarande på att lära känna varanda o Garbo testar vad jag går för ;)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 109
Senast: mamman
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 619
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 569
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 147
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp