Fyrhjulsdrift under 130 g CO2/km?

Kolla på BMW, 5-serien 520d X-drive samt X1 ligger under 130g och får väl dra 2ton.
Med vänlig hälsning Thomas
 
Finns det någon sådan? Ny bil alltså. Diesel! Och den ska få dra 2000 kg också :).
Såg nu att 5-serie sedanen t.o.m. låg under 120 (119gCO2). Hade underlättat när jag valde tjänstebil då vi får ytterligare ett halvt pbb att välja för när bil är <120g. Blev en liten billig Q3 Quattro för 7pbb med 134gCO2 istället.

Med vänlig hälsning Thomas igen
 
Jag har egentligen lämnat buke, men kom på att jag bara måste svara i den här tråden.

När jag väl började leta så var det inte så svårt. En ny Passat TDI, 150 hk med fyrhjulsdrift ligger på 120 g CO2/km. Den får dra 2200 kg. Så en sån är beställd :).

Passat är finfina bilar :)
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 436
Fordon Min bil ska få ny startmotor, förhoppningsvis på fredag om den hinner fram. Men om den inte hinner, finns det nått sätt jag ändå kan få...
2
Svar
24
· Visningar
1 598
Senast: MissFideli
·
Hemmet Jag har ett ganska litet badrum som jag skulle vilja ha en tvättmaskin till. Hade helt klart varit enklare platsmässigt med en toppmatad...
Svar
4
· Visningar
570
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 499
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp