Fyrkantig läkare, helt förvirrad!

intressant detta , sist jag tog prover var mitt TSH på 11 , å nä jag mådde inget vidare på det.
Fick ökat dosen till 175 , men jag fryser visserligen inte lika mycket men är så trött så trött... är nog dags för ett nytt prov... kanske vore lio något för mig med då jag är så pass högt upp i dosen...
Naglarna är hårdare men än massor med torr fnasig hud på fötterna, behöver smörja mycket mer, tappar dock hår än men kanske äe jag inom vad som är normalt att tappa nu...
Det värsta är att mitt har satt sig i huvet, har blitt långtidsdepprimerad sedan jag började med levaxin... Det kan tydligen bli så

nån annan som känt av att det kan vara svårare att må bra i huvet ? Som kan minnas skillnaden före å efter levaxinet...


/sigrid
 
@Sigrid

Här kan vara en förklaring varför man fortfarande mår psykiskt dåligt även fast värdena är bra.
Står om T3 och dess omvandling till hjärnan en bit ner på infon.
 
tack, jag har kollat lite här å var..
men eftersom jag vart för varm nu senast har jag fått minska lite med dosen... gick ner på 150 som jag har kvar av, tom hoppa över en tablet för att komma ner i temp... idag frös jag så jag tog den igen...
vet inte om jag tycker det är bättre att frsysa lite än att vara så himla överhettad man inte kan gå till bussen utan att drypa av svett...sedan måste jag ju beställa tid för nya prover.. ska be om alla prover jag tagit där så jag kan får se själv, för man måste ju be om dom..
 
Vet inte om detta tillför något men om man håller på med ivf så brukar de flesta kliniker vilja ha ner värdet till 1. (Tyvärr inte alla, vissa är väldigt sena med att ta till sig nya studier även om de är bra underbyggda och seriösa)

I den länkade artikel så står det att vid symptom så skall man kunna få behandling vid värden från 2,5 och uppåt. Men det kan alltså finnas indikationer på att tom det kan vara för högt för vissa.
 
ja visst är det så, det är ju inte så att vi människor är robotar med lika värde på alla olike variabler,
Man måste ju ta med att ala är olike vilket inte har funkat
Jag har klagat i säkert 10 år på att jag är trött och inte mår bra, tror dessutom att min kraftiga ibs har med saken att göra.. plus att jag är så nedrans sur jämt... livskvalitet har liksom försvunnit ur siktet... för hur gör man när man bara tänker att det är skit med allt... så himla svårt hitta nå bra att ens orka våga försöka ta steget att komma igen... nä nu slutar jag annars börjar jag spy så nedrans mye illa galla...

ja ja jag har ju hår på huvet ialf allt ramla inte av =D
 

Liknande trådar

Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 847
Senast: kryddelydd
·
Kropp & Själ Anonymt nick! Är det någon som känner igen sig/symtomen? Jag har haft problem med magen i ett år, även om det sakta blev bättre i...
2
Svar
26
· Visningar
6 209
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 874
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp