Fysiologisk verkning/skoning

Sv: Fysiologisk verkning/skoning

Tack! Jag ska prata med henne men jag är själv mycket pessimistisk och hon börjar nog bli det själv också:( Ja den petar ut mer uppe vid manken.
Det var ett köp flera av oss avrådde från redan från start tyvärr.

Att den vilar nu handlar om att bestämma hur hon ska gå vidare, eftersom att den ständigt haltar emellanåt, inte hela passen utan då och då och i vissa lägen.

Tack i alla fall, jag tänkte om det kunde gå att hjälpa den via skoning, men jag tror inte på det heller. Ja det är en sorglig historia:(
 
Sv: Fysiologisk verkning/skoning

Ok, jag tänkt om hästen skulla hoppa tävle och man vill inte risker ett Tramp Sko vi första skorning.
Jag tycka det är fint med bilder, man få en uppfättning.
Är det möjligt att prata lite mer enkle i din beskrivning, sa, hästen är bruten i sitt knä led, kot led eller bak år tåaxel, hoven har en ojämn form.
Dom flesta har är yngre folk som har inte gott vetinär höguttbildning och det är inte säkert dom förstå termer som Statisk Belästning, Dynamisk Belästning osv.
Jag tro du sa på ett inlägg "KEEP IT SIMPLE"
Annars bra inlägg.
Az
 

Liknande trådar

Hästvård Som jag nämde i en annan tråd så lovade jag att återkomma i en ny tråd om fysiologisk skoning med E.L. Bakgrunden är en en (har jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
18 159
Senast: grimman
·
Hästvård Statisk obalans fram före verkning. Statisk obalans v.f. före verkning, inåt roterad kota,svagt inåttåad. Obalans i hoven v.f...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 820
Hästvård Jag skulle vilja ha teorierna förklarat för mig angående korrigeringar/fysiologiskt korrekta verkningar och effekter av felaktig...
Svar
3
· Visningar
1 029
Senast: anhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Konstigt simsätt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp