Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Dorinda skrev:
I torison så hamnar jag långt bak i sadeln, i knightsen så kan jag bestämma mer själv vart jag ska sitta.
Den padden jag rider med nu är en horse saver men jag bytte ut inläggen. Först så tog jag liggunderlag, av BRA kvalitet och la tre(?) gånger. Provred den då, hästen var klart nöjdare än med orginalt och torisons padd men han var fortfarande inte nöjd så då tog jag plastmatta(golv matta) och skar ut och la ett lager över ligguderlaget. Efter det så har han inte gnällt:)

okey då vet jag, försöker ta reda på så mkt info som möjligt för jag vet att min häst behöver ny sadel efter fölningen, nu går hon ju inte änns rida.
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Dorinda skrev:
I torison så hamnar jag långt bak i sadeln, i knightsen så kan jag bestämma mer själv vart jag ska sitta.
Det kan inte ha varit så att Torsions framvalv var för smalt så sadeln låg högt fram? Då hamnar man långt bak.
// Linda
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

jasså kan de vara så?. för ja hamnar långt fram i min torsion istället.
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

En bomlös ska ligga i balans så man hamnar rätt i sadeln.
Dock är det inte lika allvarligt som när en bomsadel inte ligger i balans. Trycket från en bomsadel som inte ligger i rätt balans är värre än om en ryttare sitter lite för långt fram eller bak i en bomlös.
// Linda
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

pannkakssmet skrev:
Var där i fredags och såg den på riktigt. Och den var ännu fulare i verkligheten!
Det såg verkligen inte ut att vara någon kvalite på sk*ten, och att dom inte ens rekomenderar padd!
Jag tror jag ska åka dit nästa vecka och ta mig ett snack med dom.:devil:
Många lär ju gå i den fällan annars.

Ja gör det! Tyvärr bor jag alldeles för långt bort annars hade jag själv gjort det! Men jag mailade dem när jag fick katalogen och låtsades att jag var intresserad av en. Frågade då om de även har en pad och påpekade att jag tycker de ska sätta ut information om det för annars lär det komma en del hästar med ryggont.

Jag har inte fått något svar ännu! :devil:
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Vaddå utfrysning?? Du måste helt enkelt lära dig att lyssna på andra och acceptera att andra har en åsikt utan att tjura ihop!! Samt att inte vara en sån besservisser hela tiden.
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Julle skrev:
Vaddå utfrysning?? Du måste helt enkelt lära dig att lyssna på andra och acceptera att andra har en åsikt utan att tjura ihop!! Samt att inte vara en sån besservisser hela tiden.

haha va? kunde inte sagt det bättre själv men då menar jag riktat till dig och de flesta här alla är precis likadana:rofl: som om du prata om dej själv:angel:
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Och jag har också mailat dem om den bomlösa sadeln - inget svar... Det verkar inte höra till deras starka sida att svara på mail... :devil:
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Gullan86 skrev:
haha va? kunde inte sagt det bättre själv men då menar jag riktat till dig och de flesta här alla är precis likadana:rofl: som om du prata om dej själv:angel:

Snälla ge er!! Allihop!! Det tillför liksom inte tråden någonting att ni tjafsar! Som jag säger till mina barn:SLUTA KÄBBLA!
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Gullan86 skrev:
haha va? kunde inte sagt det bättre själv men då menar jag riktat till dig och de flesta här alla är precis likadana:rofl: som om du prata om dej själv:angel:

Nej, jag pratar inte om mig själv. Har bara börjat fundera på varför dina trådar (och trådar du engagerar dig i) i 80% av fallen slutar ungefär såhär?? Vare sig hemska jag skriver eller inte...
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Geisli skrev:
Det är skillnad på att vara kritisk och negativ. Kritisk är man medan man skapar, skaffar kunskap och prövar sina idéer för att finna lösningar som faktiskt fungerar. Negativ är man om man utan vidare inte tror på att andra faktiskt kan ha bra idéer som fungerar.

Jag förstod att du skulle reagera. Det hade jag med gjort.

För att märka ord, kritisk kan man vara BÅDA mot egna idéer och andras. I det här fallet var jag kritisk mot din idé om en bomlös sadel från en engelsk sadel. Jag var inte så kritisk mot konstruktionen av de bomlösa sadlar som säljs. De är ju konstruerade just för bomlöst ridande. Därför byggde jag min sadel på samma princip.

Hälsning Maja
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

satanic skrev:
*knapplån*
det blir bilder senare ikväll när jag kommer in!!!!
men nuuuuu är det väl senare! *nyfiken* ;)
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

håller på att flytta över bilderna till datorn=)

ca 4 min in till datorn o nån min till att lägga upp dem
 
Senast ändrad:
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Vad jag vet har aldrig du och jag blivit osams i någon tråd.
Men jag har läst en del trådar du har varit inblandad i. Och bara som ett råd så tycker jag att du borde tagga ner lite och inse att just det du tycker inte alltid är rätt för allt och alla.

Jag förstår att du brinner för det du tycker är bra. Men du behöver inte "frälsa" alla. Det är bara att inse att vi ibland tycker olika. Det som är rätt för dej behöver inte vara rätt för mej. Och ingen av oss behöver ha fel för det. Bara tycka olika.
:smirk:
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Kan inte uttala mig om läderkvalitet och sömmar o.s.v. men det ser ju ut som ett ganska gediget bygge annars. Klart intressant:d
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

För dom pengarna tycker jag att den ser skitbra ut! :bow:
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

den ´verkar vara av bra kvalitet det jag har märkt är dock ingen läderkännare=) men det är mjukt men ändå tjockt..
sadelstropparna har nylon på baksidan

nu får hojta om det är nåt mer jag skall ta kort på
 

Liknande trådar

Relationer Kära kloka bukemaffia, hjälp! Jag funderar mkt på det här, men kan inte prata med ngn annan än min man med hänsyn till de inblandade. Så...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 223
Senast: fejko
·
Utrustning Jag tycker att det är himla käckt med hösäck av den här typen inne i boxen: Inget spill, enkel att fylla osv. Problemet är att de...
Svar
0
· Visningar
691
Utrustning Har klurat lite på om det finns någon färdig lösning att köpa så att jag kan använda min ordinarie (ELT) sadelgjord när jag tömkör. Min...
Svar
3
· Visningar
1 116
Senast: Dialhard
·
Utrustning Någon här på Buke som har erfarenhet av att använda Freemaxpaden under Pfiffs bomlösa sadel? Passar den bra och ger den en bra...
Svar
2
· Visningar
1 555
Senast: fetange
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp