Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Är det Börjes du beställde? Vilken storlek tog du? Bilder i massor, både med och utan häst från alla möjliga vinklar och vrår.

Hur lång är sadel, hur sitter stigläderfästena, är det ringar eller säkerhets? Är den hård, mjuk.

Berätta allt är du snäll.
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

jag har inte sagt att ni ska köpa min sadel jag berättar bara vad jag vet om den och andra bomlösa. delar med mig av min erfarenhet och det tolkar ni som att jag försöker praka på er min sadel???

har aldrig upplevt nåt liknande när jag köpt/ägt billigare saker måste ha nåt med avundsjuka att göra...fattar inte va ni tjabbar om.

som sagt(du läste tydligen inte mitt förra inlägg) så är jag i samma sits som er...jag hade varit intresserad av börjes bomlöst om ja inte köpt den ja har nu MEN eftersom jag gick in på denna tråden(om man tänker ett steg längre som ingen gör) så är jag fortfarande intresserad av den eftersom det är kul att lära sig mer + att jag kanske kan hjälpa nån mer mina erfaranheter...

så resonerar jag.
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

skall fota senare idag... kommer dock ej att bli några på häst då jag ej har kameran med mig glömde den hemma... den verkar vara mjuk o trevlig o stiglädrena sitter i en 4kantig-ring...
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Varför skulle jag vara avundsjuk på en Torsion som jag inte ens tycker har ett snyggt utseende och som man måste ha en bökig pad till när jag har en specielbeställd ST D som passar mig och hästen perfekt? Jag tittade på torsions sadlar på mässan och de föll mig inte i smaken. Inte heller SBS Flexion (dyrare än Torsion) föll mig i smaken, så glöm det där med avundsjuka...
Visst är det intressant att kolla upp olika märken/modeller för att kolla kvalité och för/nackdelar men du är så insnöad att du inte tänker längre än dit näsan räcker...
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Polly_Mulle skrev:
Varför skulle jag vara avundsjuk på en Torsion som jag inte ens tycker har ett snyggt utseende och som man måste ha en bökig pad till när jag har en specielbeställd ST D som passar mig och hästen perfekt? Jag tittade på torsions sadlar på mässan och de föll mig inte i smaken. Inte heller SBS Flexion (dyrare än Torsion) föll mig i smaken, så glöm det där med avundsjuka...
Visst är det intressant att kolla upp olika märken/modeller för att kolla kvalité och för/nackdelar men du är så insnöad att du inte tänker längre än dit näsan räcker...

:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

satanic skrev:
skall fota senare idag... kommer dock ej att bli några på häst då jag ej har kameran med mig glömde den hemma... den verkar vara mjuk o trevlig o stiglädrena sitter i en 4kantig-ring...

Får väl gå utan häst då :mad: :smirk: Går det att flytta stigläderfästena eller är de fast, långt bak, fram?
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Väl uttryckt i båda dina inlägg!!:bow: Hade precis tänkt formulera nåt liknanade själv!!
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

satanic skrev:
skall testa om sadeln passar på hästen idag...


NÅÅÅÅÅÅÅ, nu är snart idag slut :mad: och jag är ofantligt nyfiken. ;) :D


:bump:
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

får bli att slänga upp bilder imorgon han inte åka hem o hämta kameran(hukar mig) men det skall bli förhoppningsvis imorgon... har lite mycket att göra just nu o ingen bil pga inbrott=(
sadeln tyckte jag passade men har ingen poad än så det har bara varit o lagt på den o kollat... dock så passade inte gjorden jag köpte med någon som vet vart man kan få tag på en dressyr som är längre än 70?

sissu: stiglädrena är fästa mitt under sitsen o går inte att flytta dem... skall fixa kort=) på alla vinklar o vrår kan även ta kort på häst men då blir det utan pad. ingen som vill bli av med sin=)

är det nåt spec ni vill ha kort på???
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

knapplån

Funderar på att beställa en sådann att ha till unghästen, helt klart billig iaf.

Ska bli intressant med bilder.
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Nån som vet vad padden kostar och om man har nån vojlock under??
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

paden på börjes kostade 630 kr o det är det billigaste jag har hittat... de här omkring kostar runt 800-900kr
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

satanic skrev:
någon som vet vart man kan få tag på en dressyr som är längre än 70?
Jag har en källquist som är 85 cm. Vet inte vart den är köpt men om man mejlar källquist så lär dom veta.
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

fjordinghanna skrev:
vilken torsion är det du har o du jämför med?kul att höra nån som föredrar biligare framför dyrare o har provat båda och.Och att du tyckte knightsen var smalare var intressant. Har bara hört tvärtom.Skulle också va kul se bild på padden du gjort.
I torison så hamnar jag långt bak i sadeln, i knightsen så kan jag bestämma mer själv vart jag ska sitta.
Den padden jag rider med nu är en horse saver men jag bytte ut inläggen. Först så tog jag liggunderlag, av BRA kvalitet och la tre(?) gånger. Provred den då, hästen var klart nöjdare än med orginalt och torisons padd men han var fortfarande inte nöjd så då tog jag plastmatta(golv matta) och skar ut och la ett lager över ligguderlaget. Efter det så har han inte gnällt:)
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Jag skulle se det som att kalvar är mindre och känsligare - deras hud tål säkerligen MINDRE slitage. Fördelen med kalvskinn är att det är smidigt, troligen så sviktar det även mera/smidigare (för att göra plats för "växandet") och har mindre ärr (mindre livserfarenhet.)

Mig veterligen har då inte vuxna kor torrt skinn - det är levande varelser och skinnet tar näring från kroppen, precis som hos en vuxen människa. Våran hud är ju inte torr och död bara för att vi blir vuxna. Varför skulle huden bli torr med åren? Det är nog främst hur man behandlar lädret som avgör kvalitén i det avseendet.
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Utfrysning? Nu får du väl ta och ge dig! Du tjafsar värre än många andra här på forumet och om inget passar så är det utfrysning eller "tack o hej", varsågod, den som ger sig in i leken får leken tåla hette det när jag var liten...
 
Sv: Gaah!! BÖRJES har gjort en BOMLÖS!!

Polly_Mulle skrev:
Utfrysning? Nu får du väl ta och ge dig! Du tjafsar värre än många andra här på forumet och om inget passar så är det utfrysning eller "tack o hej", varsågod, den som ger sig in i leken får leken tåla hette det när jag var liten...
:rofl: :rofl:
:bow:
 

Liknande trådar

Relationer Kära kloka bukemaffia, hjälp! Jag funderar mkt på det här, men kan inte prata med ngn annan än min man med hänsyn till de inblandade. Så...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 223
Senast: fejko
·
Utrustning Jag tycker att det är himla käckt med hösäck av den här typen inne i boxen: Inget spill, enkel att fylla osv. Problemet är att de...
Svar
0
· Visningar
691
Utrustning Har klurat lite på om det finns någon färdig lösning att köpa så att jag kan använda min ordinarie (ELT) sadelgjord när jag tömkör. Min...
Svar
3
· Visningar
1 116
Senast: Dialhard
·
Utrustning Någon här på Buke som har erfarenhet av att använda Freemaxpaden under Pfiffs bomlösa sadel? Passar den bra och ger den en bra...
Svar
2
· Visningar
1 555
Senast: fetange
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp