Gaffeln i höger eller vänster hand?

Av någon anledning har jag alltid hållit besticken "rätt" trots att jag är vänsterhänt. Alltså gaffel i vänster och kniv i höger. Men jag skulle inte kunna äta med varken enbart gaffel eller sked med höger hand. Då kommer maten hamna "all over the place". :crazy:

Samma här! :D Haha, tänk att försöka äta soppa med höger hand! :nailbiting:
 
Jag är en mardröm vid bordsdukning, för jag har ingen aning om vad som är höger och vänster.
Det är alltid 50-50, fram till det ögonblick jag sträcker fram handen framför mig, och säger Goddag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått "riktiga" glasögonen för första gången, ett par distansglasögon och två par läsglasögon. Mina läsglasögon från mataffären...
2
Svar
24
· Visningar
1 283
Senast: gul_zebra
·
Träning Hej alla har en ponny som pga av tidigare skador inte kan ridas/köras och för att aktivera honom tänkte jag börja med lite...
Svar
2
· Visningar
179
Senast: skiesabove
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
336
Senast: Hellhound
·
  • Omröstning
Hemmet Jag har en vän på besök. Hen menar att det nästintill internationell standard att sopkärlet ska stå bakom höger dörr. Jag hävdar att den...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 727
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp