Galen katt

Det har gått mycket bättre med katten nu det senaste, precis som en annan skrev här ovan så har vi börjat ignorera honom under hans utfall och då är vi tydligen inte roliga längre så då brukar han lägga av.
Såg att någon annan ovan skrev att man kunde prova att säga AJ högt och ha kvar handen tills han slutar men detta skulle verkligen inte fungera, det tycker han bara är roligt och fortsätter ännu mer så vi fortsätter att köra på att ignorera honom istället.
Vi har nätat in vår balkong så nu får han vara ute där också och det tycker han är jätte roligt, har även köpt ett stort "katt träd" eller vad man ska säga att det är, så det får vi hoppas att han gillar.

Tack för alla råd! det går mycket bättre med kissen nu även om han nog alltid kommer ha sin lite speciella personlighet :)
 
Skönt att ni verkar komma underfund med honom. :) Jag tycker som många andra att han verkar vara en väldigt aktiv typ.

Frågan är ställd tidigare i tråden, och jag funderade också på hur tidigt han togs från mamman. Och hur mycket mamman tillbringade tid med ungarna. Min första katt var väldigt jobbig det första året (skulle säga att han blev lugn vid 3 års ålder) och jag hade enormt mycket bit- och rivmärken, även om han mest menade väl och lekte. Så här i efterhand har jag analyserat hans uppväxt och jag tror att han fick för lite uppfostringstid från sin mamma.

Han hämtades när han var 10 veckor gammal (och som bondkatt hade jag bara ägarens ord att lita på att han verkligen var 10 veckor) - ska tilläggas att det dåförtiden var den ålder som sades vara okej för kattungar att flytta från sin mamma. Men då bodde han med en kattmamma som fick gå ute fritt, och ägaren sa att hon hade varit ute på bygden rätt mycket de senaste veckorna vid det laget, ibland kom hon inte hem på kvällen. Alltså fick min katt och hans syskon till stor del "uppfostra" sig själva. Mycket lek och få gränser alltså.

Nu var det ju inget som gick att reparera i efterhand, men för mig var det en förklaring. Jag tänkte att din katt kanske har en liknande bakgrund. Min katt blev en väldigt trevlig katt till slut. ;)
 
laserpekare använde jag för att aktivera mina katter, funkade bra
Hade även en radiostyrd råtta, detta förutom alla pingisbollar mm som kunde kastas och jagas
 

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 144
Senast: Squie
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp