Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är väl Fullblodsserien. Hade för mig jag hade några, men dom kan ju vara sålda.... Får höra med en kompis om hon har några..
Har i alla fall kommit på några mer specifika frågor. Hur lång är en galoppbana, alltså träckan runt? Olika sträckor för olika löp? Finns det någon ålder då man är för gammal för att bli jockey, eller kan man bli det när som helst?
Banornas omkrets varierar men just täbys är 1800m runt om tror att det är en normal storlek, men det finns både mindre och större.
sträckorna i löp varierar även man brukar dela in dem i Sprint, miler (från engelsk mile 1600m) och stayer. I Sverige är de vanligaste distanserna mellan 1200-2400m men det finns även lopp över 400, 900 - 2600, 2800m. Åldern då man får ta antingen lärling eller amatörlicens är 15år i Sverige, 16 i vissa andra länder. Har dock för mig att man inte får påbörja lärlings licens om man fyllt 26år och att max åldern för löpridning är 60år
Hoppas jag var tydlig nog, det är bara att fråga om du blev förvirrad![]()
4år eller tills man ridit 70vinnare
Nu när jag börjat skriva lite och kollat upp en del saker, blir man ju lite småsugen på att börja själv... Ville ha en galopphäst när jag var lite yngre. Men jag börjar bli för gammal....Får låtsas att det är jag i boken istället
Hur klockar men en häst, och vad är bra tider?
Får man rida sin egen häst i alla lopp?
Hur långt får det minst gå mellan två lopp?
Jag börjar komma igång, i alla fall med frågor![]()