Gamalinolensyra

Kalaspinglan

Trådstartare
Gamalinolensyra (GLA) ska ju tydligen vara /bevisat?/ bra för hudproblem. Har sett det i flera naturläkemedel avsedda för människa. Hur går dessa att ge till hund?

Sv: Gamalinolensyra

GLA finns i Royal canins mobility support och i ännu större mängd i Hill´s J/D foder. J/D har ju visat ha mycket bra effekt på många hundar med artroser.

Tack för ditt svar.

Jag tror att ämnet blir mer potent om man tillsätter det separat, än att det går genom alla processer som tillverkningen av hundfoder innebär - framför allt extruderat foder.

I humanpreparat finns det ju i kapselform eller som olja, tillsammans med annat.

Ingen som har erfarenhet eller åsikter? :D

jag skulle inte tveka att ge det till hund. Halv dos för en hund 30-40 kg. Jag tror att det först är en högre dos 6 veckor och sen lägre underhållsdos.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en omplacering via en förening. Föreningen meddelade att han hade reservation för artros, vilket jag har erfarenhet av så jag...
Svar
10
· Visningar
1 230
Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några... 2
Svar
27
· Visningar
2 255
Senast: Lisen82
·
Hundhälsa Min hund som är 4 år, har diagnostiserats med början till spondylos i ryggraden, diskbråck i halsryggen, missbildat revben och även en... 2
Svar
23
· Visningar
4 675
Hundhälsa Min hund har spondylos och eventuellt början på artros i höfterna (skuggor på röntgen, men inte tillräckligt tydligt för att se om det...
Svar
5
· Visningar
431
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur