Bukefalos 28 år!

Game of Thrones säsong 8

Jag tror att Jon dödar Denarys för att hon blir crazy. Sen får han hjälp av fria folket att ta bort Cerscei men han dör igen på något sätt på grund av sviterna från förra gången han dog och Sansa blir regent över 7 kingdoms med Tyrion som "hand"

Hoppas verkligen på Sansa som slutgiltlig drottning! Hon är min favoritkaraktär, tycker karaktärsutvecklingen är svårslagen.
Men kommer säkert vara något helt annat :p

Fö tycker jag serien denna säsong blivit alldeles för kärlekskrank, för mycket förälskelser hit och dit för min smak :cautious:
 
Mina funderingar inför de sista avsnitten.

Jag hade någon idé om att Dany och Jon skulle få barn tillsammans, det var något Bran sa om att "nu är det dags att berätta för Jon". Tänkte att det var dags för att barnet så att säga var tillverkat då. Men får inte alls in hur de ska hinna med det på två avsnitt.

Annars tror jag att Jamie kommer att döda Cersei. Sannolikt dör han också på något sätt. Sansa tror jag kommer att överleva. Övriga är det oklart med.
 
Ni har säkert redan sett en massa memes ang Starbucks muggen 😅 men måste dela ändå.
FB_IMG_1557258265051.jpg
 
Riktigt bra avsnitt! Jag gillar verkligen ljudspåret, musiken , osv. Dom lyckas sätta stämningen i varje scen.
Det enda jag stör mig lite på är det eviga skämtandet om Jon´s storlek (Kit som spelar Jon Snow är ju inte onormalt kort heller som 173). Likaså Brienne's, men mest Jon´s börjar lite tjatigt och tröttsamt. Känns väldigt hollywood aktigt att skämta om längd, med normen att mannen ska vara lång.
 
Senast ändrad:
Riktigt bra avsnitt! Jag gillar verkligen ljudspåret, musiken , osv. Dom lyckas sätta stämningen i varje scen.
Det enda jag stör mig lite på är det eviga skämtandet om Jon´s storlek. Likaså Brienne's, men mest Jon´s börjar lite tjatigt och tröttsamt.
Musiken var ändå bättre i förra avsnittet, lyssnat kopiöst mycket på The Night King-stycket sedan dess :love:
 
Musiken var ändå bättre i förra avsnittet, lyssnat kopiöst mycket på The Night King-stycket sedan dess :love:
Ja, men det är såna detaljer som gör att GoT höjer sig över andra serier. Bara som scenen när Jon säger adjö till Tormund och Sam i Winterfell. När man hör brasorna, smeden, hästar som gnäggar och folk som pratar i bakgrunden. Gör allt så levande :) . För att inte tala om musiken i känsliga scener. Det märks att det är en påkostad serie. Vilket gör att starbucks muggen känns väldigt märkligt hur man kunnat missa...
 
Senast ändrad:
Jag är så besviken på den här säsongen hittills. Händer ingenting... sista 5 minutrarna var bra av sista avsnittet. Hur ska serien kunna avgöras och knytas ihop på bara 2 avsnitt?
 
Riktigt bra avsnitt! Jag gillar verkligen ljudspåret, musiken , osv. Dom lyckas sätta stämningen i varje scen.
Det enda jag stör mig lite på är det eviga skämtandet om Jon´s storlek (Kit som spelar Jon Snow är ju inte onormalt kort heller som 173). Likaså Brienne's, men mest Jon´s börjar lite tjatigt och tröttsamt. Känns väldigt hollywood aktigt att skämta om längd, med normen att mannen ska vara lång.
De syftar på hans penis tror jag och inte hans längd. Tormund har ju skämtat om hur liten den var när han var död hur länge som helst.
 
Ja, men det är såna detaljer som gör att GoT höjer sig över andra serier. Bara som scenen när Jon säger adjö till Tormund och Sam i Winterfell. När man hör brasorna, smeden, hästar som gnäggar och folk som pratar i bakgrunden.

Just hästarnas ständiga gnäggande och frustande i varenda jävla scen är ju - som alltid på film och i tv-serier - helt överdrivet och störande, i alla fall för alla som sysslar med hästar.
 
De syftar på hans penis tror jag och inte hans längd. Tormund har ju skämtat om hur liten den var när han var död hur länge som helst.
Det är möjligt att det har skämtats om den också.
https://news.yahoo.com/amphtml/jon-snow-apos-height-best-184741143.html

In episode five, Gendry commented that Jon was a lot shorter than Jon’s presumed father Ned. Jon gamely laughed at the comment.

Then again in Sunday night’s episode Daenerys told Tyrion that Jon Snow was “too little” for her. (The comment was a bit strange considering that actor Emilia Clarke is herself quite petite. But her character Daenerys Targaryen did marry a towering Khal, so maybe tall guys are the Mother of Dragon’s type.) Tyrion replied, “As heroes go, he’s quite little.”
 
Just hästarnas ständiga gnäggande och frustande i varenda jävla scen är ju - som alltid på film och i tv-serier - helt överdrivet och störande, i alla fall för alla som sysslar med hästar.
Jo i vissa är det kanske lite omotiverat men här är det väl hundratals hästar som möter hästar de aldrig träffat förr hela tiden? Och skiljs från vänner för att gå till hovslagaren osv. Det måste väl jämföras med tävlingsplats * 10 snarare än ett lugnt stall med 30 hästar som hängt i 10 år?

(Jag har inte reflekterat över hästljuden egentligen)
 
Inte hela tiden. Och inte medans de springer t.ex., som de flesta Hollywood-producenter verkar tro. Gnäggande medans kavaleriet rider iväg full fart mot motståndarne blir liksom helt malplacerad.
Det verkar generellt som det finns någon sorts grej i film/serie med att ett djur alltid måste komma med medföljande ljud för att man liksom ska.. vara säker på vad det är? vem vet! Jag var också en sån som alltid störde mig på hästljuden, tills jag insåg att de faktiskt gör så med alla djur.

Ett större störningsmoment nu är att när ett djur som faktiskt inte gör ljud visas upp så läggs ett annat ljud till istället, typ som att hajar ryter som lejon när de attackerar. Trovärdigt.. :D
 
Det verkar generellt som det finns någon sorts grej i film/serie med att ett djur alltid måste komma med medföljande ljud för att man liksom ska.. vara säker på vad det är? vem vet! Jag var också en sån som alltid störde mig på hästljuden, tills jag insåg att de faktiskt gör så med alla djur.

Ett större störningsmoment nu är att när ett djur som faktiskt inte gör ljud visas upp så läggs ett annat ljud till istället, typ som att hajar ryter som lejon när de attackerar. Trovärdigt.. :D
Jag har inte varit med om något sådant. I vilken serie/film har du hört det ?
Tycker ljuden mest tillför upplevelsen. Som när karaktärerna är i skogen vill man höra fågelkvitter i surroundhögtalarna, bäckar, vinden i träden, osv.
En annan serie som har både bra bild och ljud är Britannia... Jag har nog inte varit med om en serie där surround kanalerna används lika flitigt. Samt superb bild i UHD.
 
Senast ändrad:
Det är möjligt att det har skämtats om den också.
https://news.yahoo.com/amphtml/jon-snow-apos-height-best-184741143.html

In episode five, Gendry commented that Jon was a lot shorter than Jon’s presumed father Ned. Jon gamely laughed at the comment.

Then again in Sunday night’s episode Daenerys told Tyrion that Jon Snow was “too little” for her. (The comment was a bit strange considering that actor Emilia Clarke is herself quite petite. But her character Daenerys Targaryen did marry a towering Khal, so maybe tall guys are the Mother of Dragon’s type.) Tyrion replied, “As heroes go, he’s quite little.”
Hela den grejen tolkar jag mer som att man tar till olika grepp för att understryka att Jon Snow egentligen aldrig räckt till, han har varit en basterd, han var en del av Starksyskonskaran men ändå inte och speciellt kommentaren om att han var kortare än Ned Stark understryker att att han är Den Andre. Trots det så har han lyckats med det han företagit sig, eller snarare behöva göra, utan någon form av storhetsvansinne och det är ju därför så många tycker om honom.
 
Hela den grejen tolkar jag mer som att man tar till olika grepp för att understryka att Jon Snow egentligen aldrig räckt till, han har varit en basterd, han var en del av Starksyskonskaran men ändå inte och speciellt kommentaren om att han var kortare än Ned Stark understryker att att han är Den Andre. Trots det så har han lyckats med det han företagit sig, eller snarare behöva göra, utan någon form av storhetsvansinne och det är ju därför så många tycker om honom.

Dom syftar ju på längden och inte på att han är en bastard. Jag tolkar det bara som ett dåligt skript. Jag vet inte om det är menat att det ska vara roligt. Då det blir så konstigt när han inte är särskilt kort. Särskilt inte brevid Emilia Clarke som endast är 157. Det blir inte roligt utan bara pinsamt.

Det fungerar ju bättre på Tyrion då han alltid har svar på tal och verkligen är kort...
""Everyone who makes a joke about a dwarf's height thinks he's the only person ever to make a jokeabout a dwarf's height." "
“Of course it's a joke, just not a very funny one.”
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 481
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 473
Senast: Blyger
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 317
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 657
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp