Bukefalos 28 år!

Game of Thrones säsong 8

Jaha. Total kollaps. Fler människor måste dött när Dany brände ned hela Kings Landing än när The Night King anföll Winderfell. Det var väldigt så lätt det gick dessutom? En hel massa scorpions för att skjuta ned en enda drake och varenda scorpion missar mystiskt, sedan var det ju bara slakt rakt igenom. :cautious:

Vackert ändå att Cersei och Jamie fick dö ihop. Inget förödmjukande i en fängelsecell och offentlig avrättning i alla fall.

Kände typ samma om The Hound som äntligen fick ta död (?) på sin psykopat till bror. Väldigt passande att falla rakt ned i ett eldhav...

Hoppades att Arya skulle fått räddat kvinnan med barnet, det hade känts bra mitt kaoset, men nej.

...och så Varys, innan slaget ens hunnit börja. Lite snopet när han klarat sig igenom alla säsonger.

Det stör mig att Dany nu målas upp som The Mad Queen. En serie som haft så många tuffa och mångfacetterade kvinnor, där hon verkligen gått i täten. Hoppas inte att hon blir mördad på slutet och Jon blir kung. Den rättmätige vite mannen av rätt börd. *sigh* Så jäkla trist.
 
Senast ändrad:
Gud vad jag är besviken. Inte så mycket som att det var otillfredsställande slut för många karaktärer som att dialogen ansträngd och att handlingen inte riktigt går ihop. Är mest irriterad på hur de envisas med att få Arya till en hyfsat vanlig tjej. Det känns helt fel att hon övergav sitt hämndmotiv såpass snabbt, och den där jävla hästen? Nog för att den var fin, men inte fan behövdes ett så klyschigt element som en vit häst att rida bort ur striden på. Och Eurons kommentar efter att han sårat Jamie dödligt.... känns så krystat.
 
herregud. Trodde inte Varys skulle få sätta livet till, men gissar att det blev lite sista droppen i galen-bägaren, att hon blev förråd av Jon/Varys/Tyrion. Undra vad tusan det blev av Tyrion? :confused: och ja, lite klyschigt att Arya helt plötsligt inte ville vara kvar och döda Cersei, hade hon bara stannat i rummet med kartan hade saken varit biff liksom. Synd att Dany blev tokig, trodde det skulle bli bra när dom tillslut ringde I klockorna 😏 undra hur hon tror att hon ska kunna härska nu?
 
Min reaktion efter avsnittet. "Jaha.... "
Alltså jag vet inte vad jag tycker, inte varit såld på GoT efter förra säsongen och nu har de flesta utav mina önskade slut försvunnit. Vad sjutton ska avsnitten handla om nu?
Vilka karaktärer finns kvar att spinna ihop ett okej slut med? Jon/Dany och Jon kommer väl då tvingas döda sin kärlek. Arya? Vad har hon kvar nu att göra efter att de gjorde om hennes karaktär? Ett tag trodde jag att hon skulle döda The mountain. Tyrion? Vart han nu är. Kommer han se till att Dany dör eller vad är hans uppgift. Känns som om senaste avsnitten mest bara handlat om att knyta ihop säcken på ett enkelt sätt: döda de.Davos verkar fortfarande leva och jag är helt okej med att se avsnitt bara med honom:love:
 
Sjukt bra avsnitt!
Det är det här som GoT varit så bra på hela tiden. Att chockera och göra en så berörd. Helt fantastiskt snyggt gjort och filmat dessutom. Den otroliga förödelsen!

Att Dany briserar när klockorna ringer var inte så oväntat. Varys och Jon Snow´s svek var nog droppen över isbägaren. Samtidigt som man hatar Dany för att hon inte ger sig när klockorna ringer så kan man ändå tycka lite synd om henne för att hon aldrig fick det stöd hon behövde när hon behövde det som mest...

Den här videon av skaparna förklarar egentligen det hela mkt väl.

 
Sorry, glömde spoilervarningen.
Men jag antar att man inte går in i en GoT-tråd om man inte vill bli spoilad på senaste avsnittet...
Det gör inte jag iaf.
 
Nu har episoden snart varit ute i ett dygn, så det är nog okej att skippa spoilers nu.

Personligen tycker jag det var en av de absolut sämsta episodarna som varit i hela serien, känns som om även regissörarna har "gone mad" nu i slutet.... :cautious: Så mycket som inte hänger ihop rent logisk att det skulle kunna varit en James Bond film, typ.
 
Tyrion pratade vid ett tillfälle med Davos om att han behövde hjälp av en smugglare, vad handlade det om? Missade jag det eller vet vi inte? Jag var lite trött i går.
 
Jag är nöjd med avsnittet. Som vanligt är striderna överdrivna, men om man ser karaktärernas vändningar så tycker jag det hänt en hel del intressanta saker i de två senaste avsnitten. Det är synd bara att de hastar igenom avsnitten för fort, för de hinner inte plantera karaktärsutvecklingen tillräckligt för att tittarna ska se dem som logiska.
 
Oj. Det är typ vad jag har orkat tänka om det här avsnittet. Det var inte oväntat, men en ganska plötslig helomvändning och mer brutalt än listigt uppbyggt. Det känns lite synd att säsongen är så kort, allt måste ske på en gång även om man kan se tecken från långt tillbaka.

Intressant ändå hur sympatierna mer vändes åt Cersei, medan den goda blev den brutalt onda. Men det speglar väl serien en hel del, det här med gott och ont. Själviskhet och maktbegär.
 
Oj. Det är typ vad jag har orkat tänka om det här avsnittet. Det var inte oväntat, men en ganska plötslig helomvändning och mer brutalt än listigt uppbyggt. Det känns lite synd att säsongen är så kort, allt måste ske på en gång även om man kan se tecken från långt tillbaka.

Intressant ändå hur sympatierna mer vändes åt Cersei, medan den goda blev den brutalt onda. Men det speglar väl serien en hel del, det här med gott och ont. Själviskhet och maktbegär.
Håller med. Det är det jag gillar med serien - att det finns ett djup hos karaktärerna som formar dem. Ingen är helond och ingen är helgod.

Verkligen synd att säsongen är så kort för jag skulle vilja ha mer bakgrundsinformation kring varför de agerar som de gör. De hade gärna fått dra ner på strider till fördel för relationer och intriger :).
 
De gröna ögonen som Arya ska släcka tillhör Dany.
Jag kan inte se någon annan möjlighet?
Hon tittade ju onekligen upp en del mot slutet och hon såg vad som hände. Jon är ju lite vek.
Samtidigt, kanske lite väl lätt lösning.
En annan lösning är ju att Dany helt enkelt regerar. Egentligen har väl ingen sagt att det ska bli ett lyckligt slut? (men antar att det blir det ändå, kanske Sansa regerar :). Arya som hand ;) (lite väl lyckligt kanske. )).
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 188
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 312
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 589
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 608
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp