Bukefalos 28 år!

Game of Thrones säsong 8

Dom syftar ju på längden och inte på att han är en bastard. Jag tolkar det bara som ett dåligt skript. Jag vet inte om det är menat att det ska vara roligt. Då det blir så konstigt när han inte är särskilt kort. Särskilt inte brevid Emilia Clarke som endast är 157. Det blir inte roligt utan bara pinsamt.

Det fungerar ju bättre på Tyrion då han alltid har svar på tal och verkligen är kort...
""Everyone who makes a joke about a dwarf's height thinks he's the only person ever to make a jokeabout a dwarf's height." "
“Of course it's a joke, just not a very funny one.”

Snälla. Låt denna tråd vara fri från dina längd-issues.
 
Dom syftar ju på längden och inte på att han är en bastard. Jag tolkar det bara som ett dåligt skript. Jag vet inte om det är menat att det ska vara roligt. Då det blir så konstigt när han inte är särskilt kort. Särskilt inte brevid Emilia Clarke som endast är 157. Det blir inte roligt utan bara pinsamt.

Det fungerar ju bättre på Tyrion då han alltid har svar på tal och verkligen är kort...
""Everyone who makes a joke about a dwarf's height thinks he's the only person ever to make a jokeabout a dwarf's height." "
“Of course it's a joke, just not a very funny one.”
Du kan verkligen inte släppa det här med längd va?
 
Dom syftar ju på längden och inte på att han är en bastard. Jag tolkar det bara som ett dåligt skript. Jag vet inte om det är menat att det ska vara roligt. Då det blir så konstigt när han inte är särskilt kort. Särskilt inte brevid Emilia Clarke som endast är 157. Det blir inte roligt utan bara pinsamt.

Det fungerar ju bättre på Tyrion då han alltid har svar på tal och verkligen är kort...
""Everyone who makes a joke about a dwarf's height thinks he's the only person ever to make a jokeabout a dwarf's height." "
“Of course it's a joke, just not a very funny one.”
Haha, men du. Det skulle inte bli så mycket till serie om alla yttranden skulle tolkas bokstavligt hela tiden?
 
Snälla. Låt denna tråd vara fri från dina längd-issues.
Du kan verkligen inte släppa det här med längd va?
Haha, men du. Det skulle inte bli så mycket till serie om alla yttranden skulle tolkas bokstavligt hela tiden?
Måste ju få säga vad jag tycker. Det är ju bra att normer bryts. Nu ska det ju vara gay scener i nästan varje serie. Men vissa normer verkar svåra att bryta...
 
Måste ju få säga vad jag tycker. Det är ju bra att normer bryts. Nu ska det ju vara gay scener i nästan varje serie. Men vissa normer verkar svåra att bryta...
Klart du får säga vad du tycker, men jag menar bestämt att många av de gliringarna Jon får för att han är mindre än man räknar med, inte bara syftar på själva längden.
 
Senast ändrad:
Okej, här kommer vad jag just nu tror kommer hända. Skiftar lite från dag till dag, och jag tänker ohälsosamt mycket på det.

Missandeis avrättning, i kombination med Danys tidigare växande panik inför att inte ha ett självklart anspråk på tronen kommer att göra att hon blir full on mad. Gray Worm, som annars inte låter känslor styra, kommer också vara såpass triggad av att ha sett Missandeis huvud rulla att han inte kommer vara lika strategisk. Tidigare har jag räknat med att Tyrion var den som skulle förråda Dany, men misstänker att Varys helt kommer att svika Dany om hon kommer gå för hårt på staden. Antar därför att han kommer att avrättas.

Tror att The Hound och The Mountain kommer att döda varandra i Cleganebowl.

Tidigare har jag antagit att någon av Jamie och Cersei kommer att döda den andra. Det känns oklart om Jamie är på väg till huvudstaden för att hjälpa Cersei eller för att stoppa henne. Däremot så tror jag att han kommer stöta på patrull i form av Euron och att han blir dödligt sårad i en kamp med honom. Sedan tror jag att Cersei dör på annat sätt i slaget i Kings Landing.

Har landat i att jag tror att Daenerys kommer att vinna Kings Landing, men på ett hänsynslöst sätt som får Jon och andra att se henne som ett reellt hot. Så... eftersom att serien ska ta slut, och man väntar sig mycket drama så tror jag att hon kommer få sätta livet till för det, att hon kommer att avrättas, kanske av Jon. Som i sin tur kommer att ta straffet för sitt brott, alternativt lämna Kings Landing och bege sig norröver. Vad som händer med Arya är jag fortfarande osäker på, eventuellt kan hon påverka utgången i både Cleganebowl och Cerseis död. Kanske stryker hon med, kanske inte. Säker på att hon inte kommer vilja sitta på järntronen iaf. Bran kommer såklart också vara ointresserad, och kvar blir Sansa. Tveksamt vad som kommer hända med Tyrion.

Vad tror ni andra?

Tillägg: Tror att det kommer visa sig att det finns fler drakar.
 
Senast ändrad:
Brukar inte dela såna här, men denna var rätt bra 😂

60036475_2284411971641488_7690457346593521664_n.jpg
 
Tittar på sista episoden igen nu. Och funderar över en sak - när the Hound och Arya rider söderut, så säger hunden att han inte planerar att komma tillbaka (till Nord), varpå Arya svarar "inte jag heller".

Är det inte lite konstigt svar från Arya? Varför skulle hon inte vilja åka tillbaks till Winterfell efter att hon dödat Cersei? (Antar att det är varför hon åker söderut)
 
Tittar på sista episoden igen nu. Och funderar över en sak - när the Hound och Arya rider söderut, så säger hunden att han inte planerar att komma tillbaka (till Nord), varpå Arya svarar "inte jag heller".

Är det inte lite konstigt svar från Arya? Varför skulle hon inte vilja åka tillbaks till Winterfell efter att hon dödat Cersei? (Antar att det är varför hon åker söderut)
De menar nog båda att de inte räknar med att överleva? Så tolkade jag det iaf.
 
Just hästarnas ständiga gnäggande och frustande i varenda jävla scen är ju - som alltid på film och i tv-serier - helt överdrivet och störande, i alla fall för alla som sysslar med hästar.

Det som verkligen går mig på nerverna är hur deras vita hästar är KRITVITA. Hur i helskotta lyckas man hålla en svans så vit när man inte ens har en vattenslang? Gaaaaaaaaaaaah!!
 
Med risk för att vara blind - vilken tid släpps avsnitten på HBO? Är för första gången vaken nattetid nu så jag tänkte passa på att kolla före sovdags så jag slipper både spoilers och sol på tvn :p
 
Tittar på sista episoden igen nu. Och funderar över en sak - när the Hound och Arya rider söderut, så säger hunden att han inte planerar att komma tillbaka (till Nord), varpå Arya svarar "inte jag heller".

Är det inte lite konstigt svar från Arya? Varför skulle hon inte vilja åka tillbaks till Winterfell efter att hon dödat Cersei? (Antar att det är varför hon åker söderut)
Tänker också att det varit tydligt att hon är förändrad av sin resa genom åren, ett vanligt liv skulle inte passa henne.
 
Okej, här kommer vad jag just nu tror kommer hända. Skiftar lite från dag till dag, och jag tänker ohälsosamt mycket på det.

Missandeis avrättning, i kombination med Danys tidigare växande panik inför att inte ha ett självklart anspråk på tronen kommer att göra att hon blir full on mad. Gray Worm, som annars inte låter känslor styra, kommer också vara såpass triggad av att ha sett Missandeis huvud rulla att han inte kommer vara lika strategisk. Tidigare har jag räknat med att Tyrion var den som skulle förråda Dany, men misstänker att Varys helt kommer att svika Dany om hon kommer gå för hårt på staden. Antar därför att han kommer att avrättas.

Tror att The Hound och The Mountain kommer att döda varandra i Cleganebowl.

Tidigare har jag antagit att någon av Jamie och Cersei kommer att döda den andra. Det känns oklart om Jamie är på väg till huvudstaden för att hjälpa Cersei eller för att stoppa henne. Däremot så tror jag att han kommer stöta på patrull i form av Euron och att han blir dödligt sårad i en kamp med honom. Sedan tror jag att Cersei dör på annat sätt i slaget i Kings Landing.

Har landat i att jag tror att Daenerys kommer att vinna Kings Landing, men på ett hänsynslöst sätt som får Jon och andra att se henne som ett reellt hot. Så... eftersom att serien ska ta slut, och man väntar sig mycket drama så tror jag att hon kommer få sätta livet till för det, att hon kommer att avrättas, kanske av Jon. Som i sin tur kommer att ta straffet för sitt brott, alternativt lämna Kings Landing och bege sig norröver. Vad som händer med Arya är jag fortfarande osäker på, eventuellt kan hon påverka utgången i både Cleganebowl och Cerseis död. Kanske stryker hon med, kanske inte. Säker på att hon inte kommer vilja sitta på järntronen iaf. Bran kommer såklart också vara ointresserad, och kvar blir Sansa. Tveksamt vad som kommer hända med Tyrion.

Vad tror ni andra?

Tillägg: Tror att det kommer visa sig att det finns fler drakar.
Vissa tankar du har får vi vänta och se om de blir av. Men med tanke på sista avsnittet! Wow! Spot on!
 
Avsnitten sänds kl 03.00 svensk tid.
Jag gick upp vid fem och har just sett avsnitt fem.
Hur ska man kunna hämta sig efter detta?

Dany, hur kunde du?

Nej, jag undrar också. Det här hade jag avgjort inte väntat mig.

Jag hade varit fullt tillfreds med slutet för Jaime och Cersei om inte den här historien med Brienne hade varit. FAN vad irriterad jag är nu - för visst dör de väl där under Red Keep? Han är svårt sårad och ingen av dem kan väl fixa att få ett slott i huvudet?
 
Just sett avsnitten och vad säger man
Var ju inte helt oväntat att Dany skulle få ett meltdown, både med tanke på sin släkthistoria och allt hon råkat ut för i livet.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 203
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 348
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 611
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 646
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp