Game of Thrones säsong 8

Hur nära släkt är Sansa och Jon egentligen? Vore bättre med Tyrion iofs kanske. (samtidigt är hon cool som lord i Winterfell)
 
Hon tittade ju onekligen upp en del mot slutet och hon såg vad som hände. Jon är ju lite vek.
Samtidigt, kanske lite väl lätt lösning.
En annan lösning är ju att Dany helt enkelt regerar. Egentligen har väl ingen sagt att det ska bli ett lyckligt slut? (men antar att det blir det ändå, kanske Sansa regerar :). Arya som hand ;) (lite väl lyckligt kanske)).

Jag tror att hon (och tids nog Sansa) fick vatten på sin kvarn vad gäller Dany. Arya har nog förstått att D inte kan regera. Jag tror att något kommer att ske där.

Frågan är också vem Varys skrev till i början på avsnittet.
 
Jag tror att hon (och tids nog Sansa) fick vatten på sin kvarn vad gäller Dany. Arya har nog förstått att D inte kan regera. Jag tror att något kommer att ske där.

Frågan är också vem Varys skrev till i början på avsnittet.
Ja, och om man nu tycker att hon "gav upp" för lätt när det gällde hennes hämndbegär mot Cersei så vore det logiskt om det blossade upp igen nu mot Dany.
 
Jag tror att hon (och tids nog Sansa) fick vatten på sin kvarn vad gäller Dany. Arya har nog förstått att D inte kan regera. Jag tror att något kommer att ske där.

Frågan är också vem Varys skrev till i början på avsnittet.
Ah! sant, det hade jag helt viftat bort som en del i -han smider ränker titta här.
 
Samtidigt känns det som att profetian med Arya och de gröna ögonen verkligen borde uppfyllas? Nu blev det inte Cersei. Om inte Dany, så vem?
 
Ah! sant, det hade jag helt viftat bort som en del i -han smider ränker titta här.
+ @Fruentimber
Jag uppfattade det som att han aldrig hann skicka iväg sina brev eftersom han brände det när han blev gripen. Men hoppas att han skickade iväg det. Undrar bara till vem? Finns det någon som skulle ta fighten mot Dany för att sätta Jon på tronen?
 
Ja, och om man nu tycker att hon "gav upp" för lätt när det gällde hennes hämndbegär mot Cersei så vore det logiskt om det blossade upp igen nu mot Dany.
Jag tycker inte hon gav upp för lätt mot Cercei, Cercei var ju slut, det var inget kvar att döda, hon skulle lida mer som levande, det skulle inte ens varit svårt att döda henne på slutet. (Enda sättet det skulle kunnat blivit snyggt är ju en strid mot Jamie innan hon dödade Cercei) En större seger att stå över en barnslig lista och istället koncentrera sig på att agera på det som kan göra skillnad.
 
Vilket avsnitt! Var helt skakig efteråt. Tror absolut Arya kan bli den som övertalar Jon om att Dany inte kan regera, att det vore katastrof. Nu finns väl ingen järntron längre heller.

Angående Varys brev så började han bränna det, men la det sedan i en ask med locket på. Jag tänker att det inte hann brännas klart?
 
+ @Fruentimber
Jag uppfattade det som att han aldrig hann skicka iväg sina brev eftersom han brände det när han blev gripen. Men hoppas att han skickade iväg det. Undrar bara till vem? Finns det någon som skulle ta fighten mot Dany för att sätta Jon på tronen?

Jag tror att han skrev flera. Det var små, korta pergament. Han brände bara det sista han inte hann skicka iväg.

Gissar jag. :D
 
+ @Fruentimber
Jag uppfattade det som att han aldrig hann skicka iväg sina brev eftersom han brände det när han blev gripen. Men hoppas att han skickade iväg det. Undrar bara till vem? Finns det någon som skulle ta fighten mot Dany för att sätta Jon på tronen?
Han skickade iväg ett med ett barn från köket tidigare i avsnittet.
Till Gendry? Men jag är inte helt övertygad om att han är så rolig.
 
Hade absolut velat se en strid nere under Red keep också, mellan Arya och Jamie och sedan när Arya dödade Cersei. Men det här dög väl också!
 
Jag tycker inte hon gav upp för lätt mot Cercei, Cercei var ju slut, det var inget kvar att döda, hon skulle lida mer som levande, det skulle inte ens varit svårt att döda henne på slutet. (Enda sättet det skulle kunnat blivit snyggt är ju en strid mot Jamie innan hon dödade Cercei) En större seger att stå över en barnslig lista och istället koncentrera sig på att agera på det som kan göra skillnad.
Jag tycker inte heller det, men såg att det tagits upp tidigare i tråden :).

Tyckte också att det var logiskt av henne att gå iväg där. Cersei skulle dö ändå och Arya insåg att hennes begär till hämnd i så fall säger mer om Arya än vad det skulle gjort nytta mot folket.
 
Vilket avsnitt! Var helt skakig efteråt. Tror absolut Arya kan bli den som övertalar Jon om att Dany inte kan regera, att det vore katastrof. Nu finns väl ingen järntron längre heller.

Angående Varys brev så började han bränna det, men la det sedan i en ask med locket på. Jag tänker att det inte hann brännas klart?

Jag gissar att Jon numera är lättövertalad med tanke på hans reaktioner under striden.
 
Jag tänker att det enda sättet att störta Dany är att lönnmörda henne. Det enda logiska är att antingen Jon gör det eller Arya. Men tror att Jon har för mycket heder för att lönnmörda. Han kommer vilja döma henne till döden i så fall och det kommer Dany såklart aldrig acceptera. Och de lär väl behöva döda Drogon först? Annars har de inget att sätta emot.
 
Hade absolut velat se en strid nere under Red keep också, mellan Arya och Jamie och sedan när Arya dödade Cersei. Men det här dög väl också!
Jag tycker det här var snyggare. Om man tänker Aryas personlighetsutveckling var det här intressantare, starkare och svårare än att hon körde på sin lista. En ren tanklös barnslig mördare kan inte bli en politisk spelare.
 
Han skickade iväg ett med ett barn från köket tidigare i avsnittet.
Till Gendry? Men jag är inte helt övertygad om att han är så rolig.
Gendry skulle troligtvis bli en bedrövlig kung. Inte för att han är ond, men han har ingen erfarenhet av att leda folk. Däremot har ju faktiskt Dany utsett honom till en äkta Baratheon, så egentligen har han lika stort anspråk till tronen som hon.
 
Vilket avsnitt! Var helt skakig efteråt. Tror absolut Arya kan bli den som övertalar Jon om att Dany inte kan regera, att det vore katastrof. Nu finns väl ingen järntron längre heller.

Angående Varys brev så började han bränna det, men la det sedan i en ask med locket på. Jag tänker att det inte hann brännas klart?
Jag tror ju inte Jon kan regera :D han har aldrig visat några tecken på att kunna, men å andra sidan så tror jag iofs att det är meningen att han ska kunna det. Tyrion kan regera och Jon sitter på tronen och glanar.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 984
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 002
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 062
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 923
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp