Game of Thrones säsong 8

Gendry skulle troligtvis bli en bedrövlig kung. Inte för att han är ond, men han har ingen erfarenhet av att leda folk. Däremot har ju faktiskt Dany utsett honom till en äkta Baratheon, så egentligen har han lika stort anspråk till tronen som hon.
Både Jon och Gendry är hopplösa som regenter :D.

Tyrion, Sansa, det måste finnas någon mer som kan regera? alltså rent klara av, inte troligen hamna där i serien.
 
Min teori är att Sansa hamnar på Järntronen. Jon regerar i norr. Arya fortsätter vara Arya. :D
Där har vi mitt lyckliga slut! Även om som sagt Sansa ÄR cool i norr så är Jon inte cool i söder. Men kan nog absolut hänga däruppe. Eller Arya som master of spies, eller så kommer ödet ifatt henne och lönnmördarna mördar henne.

Ska Sansa gifta sig med Tyrion eller ha honom som hand? (gifta sig vore awesome, gillar honom, tänk så många som skulle bli arga, pga deras historia.)

(Om jag skulle satsa pengar och det var en vanlig serie så gissar jag på Jon på tronen. Om jag gissar på värsta episka slutet så tror jag på Dany på tronen och en regeringstid med mycket mord och död i 30 år tills Arya kommer ifatt henne :eek: episk ilska om Dany gifter sig med Jon som ser hundögd ut under drakhot :D)
 
Senast ändrad:
Cersei kom för lätt undan. Blev lite paff. Och jag trodde nog att Jamie inte skulle falla så lätt tillbaka till henne. Men det gjorde han.

Nu ligger nog Tyrion risigt till om det kommer fram att det var han som släppte ut Jamie.

Dany känns fel på tronen nu efter at hon brände ner hela staden, hon blev för arg. Hon skulle släppt det när klockorna ringde. Men så är det GOT så det var ju väntat att hon skulle fortsätta. Lite overkligt att draken klarade sig undan alla skorpioner dock. Synd på Hunden, men det var också väntat.

Jag tror att de sista överlevande allt är Jon, Sansa och Arya. Men hur tronen kommer se ut.... Sansa som drottning, Jon som ledaren i Norr och Arya som drottningens hand. Kanske. Eller så dör allihopa.
 
Där har vi mitt lyckliga slut! Även om som sagt Sansa ÄR cool i norr så är Jon inte cool i söder. Men kan nog absolut hänga däruppe. Eller Arya som master of spies, eller så kommer ödet ifatt henne och lönnmördarna mördar henne.

Ska Sansa gifta sig med Tyrion eller ha honom som hand? (gifta sig vore awesome, gillar honom, tänk så många som skulle bli arga, pga deras historia.)

(Om jag skulle satsa pengar och det var en vanlig serie så gissar jag på Jon på tronen. Om jag gissar på värsta episka slutet så tror jag på Dany på tronen och en regeringstid med mycket mord och död i 30 år tills Arya kommer ifatt henne :eek: episk ilska om Dany gifter sig med Jon som ser hundögd ut under drakhot :D)
Haken är dock att Sansa ju är utskriven ur bokserien? så det kan inte vara ursprungsslutet rimligen isf.
(I böckerna kanske Jon hade en personlighetsutveckling och passar för tronen runt nu. Så frågan är om vi får TV-serieslut eller bokslut, om båda är samma, eller olika.)
 
Haken är dock att Sansa ju är utskriven ur bokserien? så det kan inte vara ursprungsslutet rimligen isf.
(I böckerna kanske Jon hade en personlighetsutveckling och passar för tronen runt nu. Så frågan är om vi får TV-serieslut eller bokslut, om båda är samma, eller olika.)

Hur slutar det i böckerna, eller hur pass likt är det böckerna?
 
Jag tycker det här var snyggare. Om man tänker Aryas personlighetsutveckling var det här intressantare, starkare och svårare än att hon körde på sin lista. En ren tanklös barnslig mördare kan inte bli en politisk spelare.

Jag tycker det kom så plötsligt bara. I flera säsonger har hon levt för sin dödslista, tillbringade tid med de namnlösa för att lära sig, efter att ha dödat the Night King skulle hon nu rida söderut och så sa hon till the Hound att hon inte heller skulle komma tillbaka till the North. Och så bara poff släppte hon det! De kunde byggt upp för det här lite mer kanske, då hade jag sett det som en karaktärsutveckling och mer intressant. Hon är inte direkt en barnslig mördare längre.
 
Hur slutar det i böckerna, eller hur pass likt är det böckerna?
Tror ingen vet hur det slutar i böckerna för de sista är inte skrivna ännu. Däremot är Sansa sist jag hörde om henne borta på ngt slott någonstans och gör ingenting speciellt. En annan tjej råkade ut för allt på Winterfell, men de gillade nog Sansa som skådis och ville inte blanda in fler nya karaktärer?

Däremot sägs det att slutet är klart i teorin om än inte i praktiken. Så frågan är om det blir samma i böckerna (om den sista någonsin skrivs) eller om det blir något annat.

(Jag slutade läsa böckerna efter en fem stycken eller så, de är hopplösa som en hydra, dör en kommer två nya karaktärer som följs :D blir för mycket för mig och det verkade inte som om det skulle avslutas..)
 
Senast ändrad:
Jag tycker det kom så plötsligt bara. I flera säsonger har hon levt för sin dödslista, tillbringade tid med de namnlösa för att lära sig, efter att ha dödat the Night King skulle hon nu rida söderut och så sa hon till the Hound att hon inte heller skulle komma tillbaka till the North. Och så bara poff släppte hon det! De kunde byggt upp för det här lite mer kanske, då hade jag sett det som en karaktärsutveckling och mer intressant. Hon är inte direkt en barnslig mördare längre.
Men är det inte så det händer med människor, plötsligt? Dessutom är det inte så plötsligt, hon pratade med the Hound i första avsnittet, har betett sig långsamt mer som en människa hela förra säsongen. Och precis, vuxit upp en hel del sedan hon dödade Freys. Hon lät till och med bli att döda den här killen som har eldsvärd och har återupplivats ett antal gånger trots att han varit på hennes lista. Listan var ett mjukdjur, en mental krycka och nu har hon släppt den, så nu kan hon agera med tanke.
 
Men är det inte så det händer med människor, plötsligt? Dessutom är det inte så plötsligt, hon pratade med the Hound i första avsnittet, har betett sig långsamt mer som en människa hela förra säsongen. Och precis, vuxit upp en hel del sedan hon dödade Freys. Hon lät till och med bli att döda den här killen som har eldsvärd och har återupplivats ett antal gånger trots att han varit på hennes lista. Listan var ett mjukdjur, en mental krycka och nu har hon släppt den, så nu kan hon agera med tanke.

Jag tycker nog det var plötsligt eftersom Cersei varit hennes huvudmål fram till exakt det här avsnittet. Det är ju flera på hennes lista som hon inte dödat som är mer av sidokaraktärer, vilket känns moget och helt naturligt karaktärmässigt, men Cersei var ju absolut inte en av dem.
 
Jag tror ju inte Jon kan regera :D han har aldrig visat några tecken på att kunna, men å andra sidan så tror jag iofs att det är meningen att han ska kunna det. Tyrion kan regera och Jon sitter på tronen och glanar.

You know nothing, Jon Snow ! :D

Å, andra sidan ansåg Verys att Jon skulle bli den bästa regenten och han har ju ändå stor erfarenhet...
 
Haken är dock att Sansa ju är utskriven ur bokserien? så det kan inte vara ursprungsslutet rimligen isf.
(I böckerna kanske Jon hade en personlighetsutveckling och passar för tronen runt nu. Så frågan är om vi får TV-serieslut eller bokslut, om båda är samma, eller olika.)
Nä, hon är väl inte utskriven ut böckerna?
I böckerna är hon i Örnnästet hos sin moster Lysa, men jag ser det mer som en "rastplats" innan hennes karaktär fortsätter sin resa.
Jag tycker det kom så plötsligt bara. I flera säsonger har hon levt för sin dödslista, tillbringade tid med de namnlösa för att lära sig, efter att ha dödat the Night King skulle hon nu rida söderut och så sa hon till the Hound att hon inte heller skulle komma tillbaka till the North. Och så bara poff släppte hon det! De kunde byggt upp för det här lite mer kanske, då hade jag sett det som en karaktärsutveckling och mer intressant. Hon är inte direkt en barnslig mördare längre.
Det är som sagt synd att de snabbat upp handlingen så grovt. Förstår ju att de behövt göra det såklart, men Aryas vändning hade behövt byggas upp mer för att kännas helt hundra. Jag tycker iofs att det känns som en bra vändning eftersom det visar att Arya inte bara är en kallblodig mördare. Det belyser skillnaden mellan henne och hunden, som ju är beredd att dö för att få hämnd. Arya är inte där.... än.
 
Det är som sagt synd att de snabbat upp handlingen så grovt. Förstår ju att de behövt göra det såklart, men Aryas vändning hade behövt byggas upp mer för att kännas helt hundra. Jag tycker iofs att det känns som en bra vändning eftersom det visar att Arya inte bara är en kallblodig mördare. Det belyser skillnaden mellan henne och hunden, som ju är beredd att dö för att få hämnd. Arya är inte där.... än.

Det håller jag helt med om!
 
Jag tycker nog det var plötsligt eftersom Cersei varit hennes huvudmål fram till exakt det här avsnittet. Det är ju flera på hennes lista som hon inte dödat som är mer av sidokaraktärer, vilket känns moget och helt naturligt karaktärmässigt, men Cersei var ju absolut inte en av dem.
Nej men det är ju en jättestor skillnad på att döda Cercei när hon är drottning, med livvakter, och man då blir av med henne och hon förlorar på att man dödar henne. Eller att döda Cercei när hon har förlorat striden och är helt ensam, ett lätt mål. Tror inte ett ögonblick att Arya skulle ha släppt det om Cercei var på väg att vinna eller hade vunnit. Det hade inte varit så trovärdigt.

(Men ok det är kanske bara jag som är lite mesig eller så och inte tycker det hade varit så roligt med en kompetent krigare och mördare som går rakt upp mot en hjälplös, ensam, helt ofarlig, gravid kvinna, som gråter och är totalt slagen och inte har någonting kvar och sticker kniven i henne medan kvinnan ler sitt segervissa leende och vet att hon ändå vann till slut genom att besegra Arya. :D Jag gillade ju Arya bäst länge och vill ha henne cool. Men man hade ju kunnat ta ned Arya så, serien är nu nästan slut. Men själv hade jag kanske tyckt det i så fall var snyggare att bara låta henne vara död i staden helt apropå ingenting istället för andas in och gå vidare.)
 
Senast ändrad:
Nej men det är ju en jättestor skillnad på att döda Cercei när hon är drottning, med livvakter, och man då blir av med henne och hon förlorar på att man dödar henne. Eller att döda Cercei när hon har förlorat striden och snarare vinner på att man har dödat henne. Tror inte ett ögonblick att Arya skulle ha släppt det om Cercei var på väg att vinna eller hade vunnit. Det hade inte varit så trovärdigt.

(Men ok det är kanske bara jag som är lite mesig eller så och inte tycker det hade varit så roligt med en kompetent krigare och mördare som går rakt upp mot en hjälplös, ensam, gravid kvinna, som gråter och är totalt slagen och inte har någonting kvar och sticker kniven i henne medan kvinnan ler sitt segervissa leende och vet att hon ändå vann till slut genom att besegra Arya. :D Jag gillade ju Arya bäst länge och vill ha henne cool.)

Jag ville mest få fram att man borde ha byggt upp Aryas vändning lite mer. Huruvida man leende ska sticka kniven i gravida kvinnor vet jag inte vad jag ska uttala mig om faktiskt.
 
Jag ville mest få fram att man borde ha byggt upp Aryas vändning lite mer. Huruvida man leende ska sticka kniven i gravida kvinnor vet jag inte vad jag ska uttala mig om faktiskt.
Det var inte Arya som skulle le, hon gör inte det. Det är Cercei som har sitt leende.

Ok vi får bara tycka olika. Jag tyckte vändningen var helt perfekt och hade legat i luften. :)
(men också att det mänskliga psyket kan fungera så)
 
Nä, hon är väl inte utskriven ut böckerna?
I böckerna är hon i Örnnästet hos sin moster Lysa, men jag ser det mer som en "rastplats" innan hennes karaktär fortsätter sin resa.
Jag skrev nog i mitt inlägg att hon satt på något slott någonstans. Men som jag förstått är hon inte aktiv och hennes karaktär har inte byggts upp mot någonting på samma sätt som i serien. Dvs hennes karaktärsutveckling har inte gått mot att kunna vara regerande. Men jag kan ha sett fel. Han kanske har sparat henne där för att plocka fram henne igen.

https://www.bustle.com/p/what-harry...orting-hat-is-dark-full-of-knowledge-17298499
Det verkar som att den här artikelförfattaren menar att hon utvecklats även där hon är, om än helt annorlunda och kan plockas fram igen. Det är ju möjligt att hon lagras för att kunna gå i tronstrid. Jag har inte läst de böckerna (låter som en intressant läsning, men det är så få sidor per karaktär så man skulle nog vara tvungen att plöja mycket Jon Snow och Danaerys (hon är hemsk i sitt huvud, sjukt irriterande) för att hitta de små guldkornssidorna med Sansa och Arya (jag slutade den bok där Arya hade runt fyra sidor text för 600 sidor bok, hon hade inte hunnit iväg till mörderiet).)
 
Senast ändrad:
Nä, hon är väl inte utskriven ut böckerna?
I böckerna är hon i Örnnästet hos sin moster Lysa, men jag ser det mer som en "rastplats" innan hennes karaktär fortsätter sin resa.

Det är som sagt synd att de snabbat upp handlingen så grovt. Förstår ju att de behövt göra det såklart, men Aryas vändning hade behövt byggas upp mer för att kännas helt hundra. Jag tycker iofs att det känns som en bra vändning eftersom det visar att Arya inte bara är en kallblodig mördare. Det belyser skillnaden mellan henne och hunden, som ju är beredd att dö för att få hämnd. Arya är inte där.... än.
Jag är enig gällande att det skett plötsligt. Men tycker inte om utvecklingen. Nu har väl inte du gett uttryck för just det här, men om man är upprörd över att den mångfacetterade Dany inte är det på samma vis längre (det är väl egentligen bättre ur ett genusperspektiv, eftersom det inte var någon skillnad på henne och männen i hennes släkt? ) så borde det väl ses som beklämmande att hon inte bara fick bli som hunden?
 
Jag är enig gällande att det skett plötsligt. Men tycker inte om utvecklingen. Nu har väl inte du gett uttryck för just det här, men om man är upprörd över att den mångfacetterade Dany inte är det på samma vis längre (det är väl egentligen bättre ur ett genusperspektiv, eftersom det inte var någon skillnad på henne och männen i hennes släkt? ) så borde det väl ses som beklämmande att hon inte bara fick bli som hunden?
Dany är väl fortfarande mångfacetterad? Eller kan vara, hon kan bryta ihop och ångra sig? Hon har ju varit ganska labil hela tiden.

Arya var ju redan precis som hunden, bara yngre och gick vidare. Ser inte hur den plottvändningen skulle skämt en man?

Tyrion har ju tillåtits göra en fantastisk resa från hopplös dryckenskap och flera andra män, Jamie har ändrats otroligt.
 
Den här serien har ju varit så bra så tycker det är så himla tråkigt hur den knyts ihop nu.

Att det skulle sluta såhär med Dany känns uppenbart från början, det är heller inte speciellt plötsligt utan det är en förändring som faktiskt skett under flera säsonger så den delen har jag inget emot. Problemet är alla "side storys"

Att Arya efter sin långa tid i Bravos(?) och allt som hänt tror att hon är mycket bättre och smartare hon är men nu när riktig krig och misär är kring henne så går hon tillbaka med till att vara det barn hon faktiskt är, rädd och vilsen, det känns bra och logiskt. Problemet är att det är en arc som behövde mer tid än såhär för att den ska bli tillfredsställande. Vi behöver få se henne byggas upp igen till hennes fulla potential, inte bara sluta mitt i som det gör nu.

Tyrions grej har alltid varit hans intellekt. Han är rätt dålig på det mesta men smart har han alltid varit, vilket är anledningen till att han kommit så långt. Jag är rätt säker på att den här serien planerades fortsätta längre än vad den gjorde och därav de snabbare förändringarna. Tyrion borde verkligen kunnat förutspå allt detta så det det enda rätta för hans karaktär hade egentligen varit att döda honom i slutet av säsong 6 men eftersom han är en fan favourite blev lösningen istället att göra honom korkad så han kunde få vara kvar och göra ingenting i två säsonger.

Bran har hypeats sedan länge att han är en sån viktig del i att vinna över night king. I slutändan gjorde han.. ingenting för att de skulle kunna ge arya någon sorts payoff med all tid som slösats på hennes "utbildning". Någon som minns Hodor? då tänkte man ju att Bran typ med tungt hjärta offrade ett förvuxet barn för the greater good, visade sig nu att han bara var en självisk liten skit som inte ville dö typ. Ja att han satt där fick night king att komma dit men samtidigt känns det som att det funnits typ hundra andra sätt att göra detta om de typ haft en vettig strategi till att börja med.

Sedan har det ju känts från början som att night king borde vara slutbossen så att säga, att striden som hände i förra avsnittet borde hänt först. Att de ignorerar det stora hotet för att de inte kan släppa spelet om tronen, och att det slutar med att de MÅSTE för mänsklighetens överlevnad eller att de förgörs i processen. Kanske ville de inte riskera att sluta i ett zombiefiesta med tanke på hur less folk är på zombies efter Walking deads popularitet och alla hundratals filmer och serier som kom efter den så det blev till att avsluta den delen lite fort istället.

Känns bara fel att det ska sluta såhär, det känns som att det kunnat bli så otroligt mycket bättre om det fick fortgå ett par säsonger till.

Skådisen som är barristan sa nyligen i en intervju att Martin skrivit färdigt böckerna men har en deal med HBO att inte publicera innan serien är slut, om det stämmer känns ju det som anledningen till att serien avslutas så här abrupt. Ska de göra två säsonger till är ju det 2-3 år fördröjning på böckerna.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 968
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 957
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 929
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 875
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp